برپایی سفره احسان امیرالمؤمنین (ع) در نقاط مختلف کشور

به مناسبت ایام عید غدیر طرح «سفره احسان امیرالمؤمنین علی (ع)» در نقاط مختلف کشور اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ - 06August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «فاطمه مجنون مهریزی» مدیر مؤسسه قرآن و عترت مبشران غدیر یزد گفت: غدیر بزرگترین عید خدا و روز سرور و شادمانی و عید محمد و آل محمد علیهم‌السلام است؛ در روز غدیر، دین کامل و نعمت بر ما تمام شد و اسلام به عنوان دین برگزیده مورد رضایت معبود قرار گرفت، لذا جهت بزرگداشت عید سعید غدیر طرحی با عنوان «سفره احسان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام» تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه با همکاری مؤسسات فعال غدیری در استان‌های اصفهان، تهران، قم و یزد تدوین شده است، اظهار داشت: تا کنون 12 مرکز استان و شهرستان‌های آن‌ها، برای اجرای این طرح اعلام امادگی کردند.

مجنون مهریزی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا ما را بر آن داشت که برای غدیر امسال برنامه‌ای متفاوت را تدوین کنیم، تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بتوان در سطح شهر شور و شعف و شادی ایجاد کرده و همزمان اعمالی که در روز عید غدیر به آن تأکید شده است را توسط خود مردم فرهنگ‌سازی و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس، امسال با همفکری سایر دوستان فعال غدیر در نقاط مختلف کشور به این نتیجه رسیدیم که طرح همگانی «سفره احسان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام» را با کمک مردم و با حفظ کرامت برگزار کنیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مبشران غدیر یزد اضافه کرد: در همین راستا از تمامی خانواده‌ها در نقاط مختلف کشور، شهر و روستا استدعا داریم در این طرح بزرگ شرکت فعال داشته باشند تا بتوانیم با کمک همدیگر بزرگترین عید مسلمانان، یعنی عید غدیر را به نحو شایسته برگزار کنیم.

مجنون مهریزی افزود: هر خانواده می‌تواند اقداماتی نظیر تهیه هدیه، بسته‌های مواسات علوی، اطعام و امثالهم را تهیه کرده و بین عموم مردم پخش کند.

وی عنوان کرد: مبشران غدیر در همین ارتباط تیزر و کلیپ را با سرود «سفره احسان امیرالمؤمنین» برای فرهنگ‌سازی گرامی‌داشت این ایام با همکاری مؤسسه غدیرستان اصفهان تهیه کرده و در فضای مجازی و رسانه‌ها در اختیار عموم مردم قرار داده است.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مبشران غدیر یزد یادآور شد: ساخت کمیک انیمیشن عید مباهله ویژه کودک و نوجوان، ساخت کلیپ و نماهنگ صبح بیداری و طراحی و تصویرسازی اتفاقات غدیر با همکاری هنرمندان کشوری، برگزاری کلاس آنلاین معرفی شخصیت‌های نهج‌البلاغه، مسابقه طراحی مناسبت‌های ایام سرور آل محمد علیهم‌السلام و همچنین پخش اطعام با همکاری مرکز نیکوکاری ایلیا و مؤسسه سفیر به تعداد ۲هزار غذای گرم در روز عید غدیر از اقدامات دیگر مؤسسه مبشران غدیر است.

مجنون مهریزی گفت: به مناسبت روز عید سعید غدیر توسط برنامه تلویزیونی سمت خدا و حمایت کانون حضرت خدیجه شهر قم و با همکاری کانون مساجد استان یزد، 3 هزار کیلوگرم گوشت بسته‌بندی شده بین ۱۵۰۰ خانواده ایتام استان یزد و خانواده‌های زندانیان شهرستان یزد توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار