مروری بر زندگینامه شهدای امنیت لرستان

جوانان استان لرستان با شجاعت و جسارت مثل زدنی سهم به‌سزایی در تامین امنیت کشورمان دارند و در این راه شهدای فراوانی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.
کد خبر: ۴۰۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ - 07August 2020

مروری برزندگینامه برخی از شهدای راه امنیت لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، هنوز هم قرارگاه‌ها، هنگ‌ها و گردان‌هایی مانند دوران دفاع مقدس، کانون بسیج پروانه‌گان عاشق و خدمتگزاران صادقی هستند که روح تکلیف و تعهد بر کالبد آنان حیات طیبه می‌دمد  و فارغ از قیل و قال‌های دنیازده‌گان بر سوداگران مرگ و شرارت پیشه‌گان هجوم بی‌امان می‌آورند و به استقبال خطرات کمین کرده می‌روند و با نثار جان خود امنیت و آرامش را برای هموطنان خویش به ارمغان می‌آوردند. در این بین جوانان استان لرستان با شجاعت و جسارت مثال زدنی سهم به‌سزایی در دفاع از مرزها و امنیت وطن دارند و در این راه شهدایی را تقدیم نموده اند که در ذیل مختصری از زندگینامه چند تن از آنان آمده است:

شهید مجید قبادی کیا

تاریخ ولادت: 1358/2/3

درجه: گروهبان یکم

تاریخ شهادت: 25/5/ 1378

مجید قبادی کیا در شهرستان کوهدشت دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد سپس برای انجام خدمت به نیروی انتظامی پیوست. پس از اتمام دوره آموزشی در اهواز به قرارگاه مرصاد اعزام و در گردان 101 محمد رسول الله(ص) مشغول به انجام وظیفه شد. او در بیش از 75 عملیات داوطلبانه علیه اشرار شرکت کرد. سرانجام در حین ماموریت ده کیلومتری پاسگاه سیرچ در اثر واژگون شدن خودرو به شهادت رسید. پیکر مطهر او در گلزار شهدای شهرستان کوهدشت به خاک سپرده شد.

شهید مجتبی قنبری کنگاور

تاریخ ولادت: 1358/12/4

درجه: سرباز

تاریخ شهادت: 18/12/ 1377

مجتبی قنبری کنگاور در شهرستان کوهدشت متولد شد. وی تحصیلاتش را تا پایان سال اول راهنمایی ادامه داد،  سپس از طریق نیروی انتظامی وارد دوره سربازی شد. این شهید والا مقام در حین انجام ماموریتی به همراه سرهنگ صفری و 35 نفر دیگر از رزمندگان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در روستای گورناک به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید محسن ساکی

تاریخ ولادت: 1354/5/20

درجه: استوار دوم

تاریخ شهادت: 1378/5/25

محسن ساکی، در روستای گنجینه از توابع شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و راهنمائی‌اش را در روستای محل تولدش به اتمام رساند و دوران دبیرستان را در بروجرد گذراند سپس با علاقه‌ای که به کسوت مقدس نظامی‌گری داشت وارد نیروی انتظامی شد. سر انجام در منطقه گلباف در حین تعقیب اشرار ماشینش واژگون شد و به همراه همرزمش مجید قبادی به شهادت رسید. مدفن او در گلزار شهدای روستای گنجینه است.

شهید عابدین داودیان

تاریخ ولادت: 1355/12/1

درجه: گروهبان یکم

تاریخ شهادت: 29/2/ 1387

عابدین داودیان در روستای خار از توابع شهرستان خرم آباد متولد شد. تحصیلات خود را تا پایه دوم دبیرستان در این شهر  ادامه داد سپس به استخدام نیروی انتظامی درآمد. وی سر انجام در منطقه تایباد در حین درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید. پیکر مطهر او در شهرستان خرم آبا به خاک سپرده شد.

شهید مهرداد دالوند

تاریخ ولادت 1356/6/30

درجه: سرباز

تاریخ شهادت: 7/9/ 1377

مهرداد دالوند در بخش زاغه از توابع خرم آباد دیده به جهان گشود. او تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در این بخش به اتمام رساند سپس با انگیزه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خدمت سربازی رفت و پس از اتمام دوره آموزشی در کرمانشاه به منطقه تایباد در استان خراسان در شرق اعزام شد وی سرانجام در ارتفاعات باخرز بر اثر درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید. پیکر مطهر او در گلزار شهدای زاغه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها