آغاز به کار بیمارستان صحرایی روسیه در پایتخت لبنان

بیمارستان صحرایی وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه با ظرفیت پذیرش ۵۰ بیمار و امکانات ارائه کمک‌های پزشکی، انجام عمل‌های جراحی و آزمایش تشخیص ویروس کرونا، در بیروت فعالیت خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۴۰۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ - 07August 2020

آغاز به کار بیمارستان صحرایی روسیه در پایتخت لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی وزارت حوادث غیرمترقبه فدراسیون روسیه اعلام کرد که بیمارستان صحرایی برپا شده توسط این وزارتخانه در شهر بیروت، روز پنج‌شنبه در نخستین روز آغاز به کار خود، ۱۳ بیمار پذیرش کرده است.

بر اساس این اطلاعات، پزشکان روسی این بیمارستان تمامی کمک‌های لازم را به بیماران ارائه دادند. علاوه بر این، از مراجعه کنندگان آزمایش شناسایی عفونت ویروس کرونا انجام شده است.

بیمارستان روسی با عنوان «مرکز نجات» از روز گذشته فعالیت خود و سرویس دهی به مجروحان انفجار روز سه‌شنبه در پایتخت لبنان را آغاز کرد. این بیمارستان که ظرفین بستری ۵۰ بیمار را دارد، به‌صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد و دارای تجهیزات پزشکی لازم و انجام عمل‌های جراحی تخصصی است و با توجه به امکانات فعلی خود قادر به فعالیت برای ۱۴ روز متوالی است.

روز گذشته همچنین اعلام شد که گروه امداد و نجات وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه با استفاده از سگ‌های آموزش دیده برای یافتن افراد در زیر آوار باقی مانده در نتیجه انفجار مهیب در بندر بیروت، کار خود را آغاز کرده‌اند.

همانطور که قبلا اعلام شده بود، وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه طی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۵ فروند هواپیما حامل گروه‌های متخصص، پزشکان و تجهیزات و امکانات لازم برای یاری رساندن و ارائه کمک‌های لازم به افراد آسیب دیدگان در انفجار بندر بیروت را به پایتخت لبنان اعزام کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار