ارتش رژیم صهیونیستی برای شبیه‌سازی جنگ با حزب‌الله به بازی‌های رایانه‌ای روی آورد

ارتش رژیم صهیونیستی که رزمایش‌های فیزیکی را لغو کرده، برای شبیه‌سازی جنگ احتمالی با جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، به بازی‌های رایانه‌ای روی آورد.
کد خبر: ۴۰۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ - 07August 2020

ارتش رژیم صهیونیستی برای شبیه‌سازی جنگ با حزب‌الله به بازی‌های رایانه‌ای روی آوردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از پاسخ انتقامی حزب‌الله از یک سو و شیوع گسترده ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی از سوی دیگر، باعث شده این رژیم به سمت برگزاری رزمایش‌های نظامی مجازی به جای رزمایش فیزیکی و میدانی بگیرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، صد‌ها نظامی اسرائیلی در مقر‌های ارتش از دستگاه‌های شبیه‌سازی، واقعیت مجازی و حتی بازی‌های «اتاق فرار» برای آماده شدن جهت جنگ با حزب‌الله آماده می‌شوند.

این روزنامه البته برای کاستن از وجه طنزآمیز این خبر، نوشت که ارتش اسرائیل به عنوان بخشی از برنامه چندساله تغییر ساختار خود موسوم به «مومنتوم» به استفاده بیشتر از فناوری‌های دیجیتال روی آورده و در جریان آن نظامیان اسرائیلی با شبیه‌ساز‌های رایانه‌ای به انجام تمرین می‌پردازند.

سرهنگ «الیاو الباز» یکی از مسئولان آموزش نظامیان صهیونیست به خبرنگار جروزالم‌پست حین بازدید وی از دفتر فرماندهی آموزش ارتش اسرائیل در پایگاه «جولیس» واقع در عسقلان، گفت: «این شبیه یک بازی ویدئویی است، اما مکان‌ها در آن، که نیرو‌ها و مأموران به آنجا‌ها می‌روند، واقعی هستند».

الباز در این باره توضیح داد که نظامیان صهیونیست در جریان این بازی‌های رایانه‌ای، حضور در اراضی شهری شبیه‌سازی‌شده مشابه با لبنان را تمرین می‌کنند، در خیابان‌ها و ساختمان‌های روستا‌های لبنانی در نزدیکی مرز شمالی فلسطین اشغالی قدم زده و برای جنگ احتمالی آماده می‌شوند.

بر این اساس، وی اظهار داشت با اینکه این تمرین‌ها شبیه بازی‌های رایانه‌ای است، اما اگر یک نظامی اسرائیلی در آن‌ها کشته شوند، از بازی خارج شده و تمام روند تمرین از ابتدا تا انتها ضبط و مورد بازنگری کارشناسان و فرماندهان ارتش قرار می‌گیرد.

به نوشته جروزالم‌پست، نظامیان صهیونیست همچنین با استفاده از اتاق‌های فرار، به شبیه‌سازی رویداد‌هایی با تلفات بالا را مانند هدف قرار گرفتن تانک‌ها یا نفربر‌های اسرائیلی با موشک‌های ضد زره حزب‌الله، تمرین می‌کنند.

الباز همچنین افزود که این تمرین‌ها جایگرین رزمایش‌های فیزیکی میدانی نیستند، اما جنگ‌های امروزی با جنگ‌های قدیم متفاوت است و دشمن بسیار فناورتر شده است.

هفته قبل بود که رسانه‌های صهیونیستی از وقوع حادثه‌ای امنیتی در منطقه مزارع شبعا خبر داده و مدعی شدند که نیرو‌های حزب‌الله قصد انجام عملیاتی را داشته که با پیش‌دستی نظامیان صهیونیست، این عملیات خنثی شده است.

حزب‌الله، اما دقایقی بعد با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد نه تنها هیچ اقدامی از سوی نیرو‌های آن انجام نشده بلکه این حادثه امنیتی محصول نگرانی و دستپاچگی صهیونیست‌هاست که آن‌ها را مجبور به دروغ‌پردازی و تیراندازی بیهوده کرده است.

روز چهارشنبه بود که «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی دستوری، وضعیت آماده‌باش ارتش در مرز فلسطین اشغالی و لبنان را تمدید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها