ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

ترکیه طی کم‌تر از ۲۴ ساعت گذشته برای بار دوم مناطقی از شمال عراق را هدف حمله هوایی قرار داد.
کد خبر: ۴۰۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ - 08August 2020

ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مسئول امنیتی استان دهوک در منطقه کردستان عراق روز شنبه اعلام کرد که هواپیما‌های ترکیه بار دیگر مناطق متعددی از این استان را بمباران کردند.

این مقام امنیتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: هواپیما‌های ترکیه، روستا‌ها و مناطق حیاتی در شهر العماریه در استان دهوک را بمباران کردند و هنوز مناطق اطراف باطوفا هدف حمله هوایی قرار دارد.

وی افزود: هنوز هیچ خبری از خسارات مالی و جانی این حمله هوایی دریافت نشده است.

یک مقام امنیتی منطقه کردستان عراق هم روز پنجشنبه اعلام کرد که هواپیما‌های ترکیه بار دیگر مناطقی از منطقه کردستان را بمباران کردند و صد‌ها نفر از خانواده‌های روستا‌های کوهستانی هم آواره شدند.

این منبع گفت: هواپیما‌های ترکیه بار دیگر به شدت مناطقی از کردستان عراق را هدف گرفتند و روستا‌های کوهستانی منطقه شیلادزی در شهر العمادیه استان دهوک بمباران شد.

از حمله دیروز هم خبری از خسارات جانی و مالی احتمالی دریافت نشده است، اما این منطقه هدف دائمی حملات ترکیه قرار دارد و صد‌ها خانواده خانه هایشان را به دلیل حملات هوایی به خاک آن‌ها ترک کردند و به سمت مرکز شهرک آواره شدند.

ترکیه از ۱۴ ژوئن گذشته عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

پ. ک. ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت و طبق آمار دولتی، تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در جریان عملیات پ. ک. ک جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار