امام جمعه آبدان؛

گام دوم انقلاب از اولویت‌های خبرنگاران است

حجت الاسلام «محمود کارگر» گفت: خبرنگار اسلامی باید خود را ذیل معارف دینی تعریف و پیدا کند؛ لذا می‌توان گفت قالب امر به معروف و نهی از منکر با شرایط و سطوح آن برای جامعه پردازی دینی در گام دوم انقلاب از اولویت‌های خبرنگار اسلامی باشد.
کد خبر: ۴۰۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ - 08August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «محمود کارگر» امام جمعه آبدان امروز (شنبه) در  دیدار با تعدادی از خبرنگاران بخش آبدان اظهار داشت: همانگونه که برای اسلامی سازی در بخش های نظام و انقلاب اسلامی چارچوب های نظری اسلامی صورت پذیرفته است و صبغه اسلامی پیدا کرده باید در رشته خبرنگاری نیز چارچوب ها و نظریات اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: یافتن نظریات علمی در ارسال خبر که در سیره و روش انبیاء و امام و مبانی قرآنی وجود دارد وجه تمایز خبرنگار اسلامی و غیر اسلامی است.

کارگر با تاکید بر آیه نبأ اشاره کرد و افزود: دو مدل جمله داریم یکی خبری و دیگری انشایی که در جمله خبری صدق و کذب راه دارد ولی در جمله انشایی اینچنین نمی باشد.

امام جمعه آبدان ادامه داد: در این آیه خبر شخص فاسق که از نظر ما لغو و مورد قبول نیست را توصیه به تبیّن و تحقیق کرده است به طریق اولی خبر عادل را که صدق و کذب در آن راه دارد باید مورد تحقیق قرار داد.

حجت الاسلام کارگر یادآور شد: خبرنگار اسلامی باید خود را ذیل معارف دینی تعریف و پیدا نماید. لذا می توان گفت قالب امر به معروف و نهی از منکر با شرایط و سطوح آن برای جامعه پردازی دینی در گام دوم انقلاب از اولویت های خبرنگار اسلامی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار