العهد منتشر کرد؛

پشت پرده حمله افراد مورد حمایت آمریکا به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد

وزیر صنعت لبنان در واکنش به اتفاقات شب ناآرام بیروت تاکید کرد که عناصر فاسد و نفوذی‌ها در تلاش برای از بین بردن پرونده‌های فساد هستند.
کد خبر: ۴۰۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 09August 2020

پشت پرده حمله افراد مورد حمایت آمریکا به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فسادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری العهد٬ «عماد حب‌الله» وزیر صنعت لبنان در واکنش به حمله شماری از معترضان به تعدادی از وزارتخانه‌ها اظهار داشت که آیا نفوذ عناصر فاسد در میان تظاهرات کنندگان برای نابود کردن اسناد موجود در وزارتخانه‌ها انجام شده است؟

حب‌الله در صفحه توییتر خود نوشت: آیا تحرکات برخی برای جلوگیری از تکمیل تحقیقات دولت و اعلام نتایج آن در روز‌های آینده که بی‌تردید ضد فاسدان و مجرمان خواهد بود٬ است؟

در همین راستا شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که از سال ۱۹۹۲ یک برنامه و نقشه برای از بین بردن اسناد و پرونده‌های فساد وجود داشت.

شب گذشته شماری از معترضان هم‌زمان با ورود به ساختمان وزارت خارجه، ساختمان‌های وزارت اقتصاد و وزارت محیط زیست در بیروت را نیز مورد حمله قرار داده‌اند و به آن خسارت وارد کردند. این گروه‌ها همچنین با حمله به وزارتخانه‌های اقتصاد و محیط زیست، اسناد و پرونده‌ها را از بین بردند.

در رابطه با این حوادث٬ «شارل ابی نادر» سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد که اغلب کسانی که به ساختمان وزارت خارجه حمله کردند از خرابکاران بودند و قطعا با خارج در ارتباط هستند.

وی اشاره کرد: کسانی که اقدام به رفتار‌های خرابکارانه در کشور می‌کنند نمی‌خواهند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت ادامه داشته باشد.

درحالی‌که عواقب مادی و تلفات انسانی انفجار مهیب بندر بیروت در لبنان همچنان ادامه دارد و تحقیقات در این زمینه هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است٬ شب گذشته شماری از معترضان با حمله به وزارتخانه‌ها به این اوضاع دامن می‌زنند.

در این میان سفارت آمریکا در بیروت بدون توجه به فاجعه بزرگ انفجار در اسکله بیروت و جان باختن ده‌ها نفر و زخمی شدن هزاران نفر ژست طرفداری از مردم لبنان گرفته و از برگزاری تجمعات و تظاهرات در این شرایط بسیار سخت و خطرناک حمایت کرد.

این سفارت با صدور بیانیه‌ای درباره اعتراضات و حمله مهاجمان به نهاد‌های و مراکز دولتی در بیروت ادعا کرد که آمریکا حق ملت لبنان برای تظاهرات مسالمت آمیز را به رسمیت می‌شناسد و از همه می‌خواهد که از خشونت دوری کنند. ‎

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار