مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌های عظیم این فرهنگ هستند

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس، سرمایه‌های عظیم و دارای ظرفیت‌های قابل توجه فرهنگ دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۴۰۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ - 09August 2020

پیشکسوتان دفاع مقدس، سرمایه های عظیم این فرهنگ هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «علی واحد» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در خصوص ظرفیت‌های عظیم پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس، سرمایه‌های عظیم دارای ظرفیت‌های قابل توجه فرهنگ دفاع مقدس هستند و گنجینه‌هایی برای استخراج معارف دفاع مقدس به شمار می آیند.

واحد افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس با بیان خاطرات و تاریخ شفاهی باعث جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس می‌شوند و این کارکرد مهم و ارزشمند جامعه پیشکسوتان است و در روند شکل گیری تاریخ پر افتخار هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می کند.

واحد ابراز داشت: نگاه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سیاست کلی بنیاد توجه وحدت بخش و وحدت آفرین و یکسان نگری به جامعه پیشکسوتان دفاع مقدس می باشد و این از اصول کاری و برنامه ریزی بنیاد می باشد.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اردبیل متذکر شد:  ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس بدون توجه به نیروی اعزام کننده از برنامه های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل است که ما در این پژوهش به دنبال گفته‌ها و ناگفته‌هایی هستیم که هم پرونده‌های ویژه ما در خصوص عملیات‌ها و شخصیت‌ها و شهدا را تکمیل کند و هم به تکامل تاریخ شفاهی و استخراج خاطرات و جلوگیری از تحریف و فراموشی کمک کند.

واحد در پایان گفت: هنرمندان و نویسندگان برای تولید آثار هنری و مکتوب و ماندگار و برجسته، به سوژه‌های جدید و بکر نیاز دارند که می‌توانند از میان خاطرات پیشکسوتان نیروهای مختلف به این سوژه‌های ناب دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها