عقیلی خبر داد:

احداث باغ موزه دفاع مقدس در کنار کارون/ قرارگاه کربلا موزه طبیعی دفاع مقدس می‌شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: با همکاری قرارگاه کربلای سپاه پاسدارن (قرارگاه مقدم جنوب) از قرارگاه منتظران شهادت به عنوان موزه تخصصی طبیعی دفاع مقدس استفاده می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۶ - 06October 2013

احداث باغ موزه دفاع مقدس در کنار کارون/ قرارگاه کربلا موزه طبیعی دفاع مقدس می‌شود

عبدالمجید عقیلی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: روند احداث باغ موزه دفاع مقدس اهواز در دو سال اخیر در دستور کار پیگیریهای این اداره کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با شرایط محیطی و سرزمینی خاصی در اهواز روبهرو هستیم، بیان کرد: با توجه به مطالعاتی که از قبل انجام شده بود بخشی از پارک شهروند در غرب منطقه ملی راه در کنار رودخانه کارون برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

عقیلی خاطرنشان کرد: در کنار محلی که برای این کار در نظر گرفته شده، پل نهم در حال احداث است که موجب اتصال پارک شهروند به غرب میشود. بر اساس توافق اداره کل حفظ آثار خوزستان و استانداری و شهرداری مقرر شد بیش از 10 هکتار زمین به باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان، از برپایی جلسات کارشناسی دوایر فنی و مهندسی و معاونت عمرانی استانداری در هفته جاری خبر داد و گفت: همه عوامل دستاندر کار احداث باغ موزه به دنبال این هستند که بهترین محدوده برای این امر در نظر گرفته شود.

عقیلی، وجود پل، رودخانه و فضای سبز پارک شهروند را از مزایای احداث باغ موزه در این مکان دانست و گفت: وجود نخلستانی زیبا در این مکان چشم انداز خاصی را در این مکان مورد نظر به وجود آورده و به فضاسازی محیطی باغ موزه کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: همچنین قرار است با همکاری قرارگاه کربلای سپاه پاسدارن (قرارگاه مقدم جنوب) از قرارگاه منتظران شهادت به عنوان موزه تخصصی طبیعی دفاع مقدس استفاده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار