مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت موزه دفاع مقدس گیلان

سرهنگ «حسین مصطفی‌پور» گفت: تهیه نشدن زمین، مشکل اصلی ساخت موزه دفاع مقدس گیلان بود که با رفع این مشکل، از سال گذشته کار ساخت آن آغاز شده و فاز نخست نیز بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۴۰۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ - 09August 2020

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران طلایه‌داران خبر و بالابر فرهنگ و اطلاعات مورد نیاز مردم هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه خبرنگاران در جهت جلوگیری از تحریف ها و اطلاعات غلط فعالیت می‌کنند تصریح کرد: خبرنگاران حوزه دفاع مقدس از جان‌گذشتگی می کنند و در بطن درگیری‌ها حضور می‌یابند تا بتوانند افکار عمومی را تغذیه کنند.

وی بررسی برهه دفاع مقدس را ضروری دانست و تاکید کرد: باید هر روز و هر لحظه به ارزش‌ها، داشته‌ها و معارف دفاع مقدس پرداخته شود تا نهادینه شوند؛ زیرا اگر در این کشور موفقیتی ایجاد شد بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های ناب دفاع مقدس است.

مصطفی‌پور خاطرنشان کرد: هرکجا که مشکلی وجود دارد یعنی فرهنگ دفاع مقدس و افراد جنگ را راه ندادند؛ اگر آینده درخشان و فرزندانی ادامه‌ دهنده راه بزرگان می‌خواهیم باید به ارزش ها بپردازیم.

این مسئول افزود: شعار محوری «ما قوی هستیم» سرلوحه برنامه های فرهنگی و اجتماعی است و در این راستا از همه ظرفیت‌ها شامل مردم، پیشکسوتان جهاد، خانواده های شهدا و… استفاده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه امسال در سراسر کشور هدف‌گذاری شده تا از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس توسط دستگاه‌های متفاوت تقدیر شود خاطرنشان کرد: تاکنون چند دستگاه در گیلان این کار را شروع کرده است.

وی دفاع مقدس را یک گنجینه دانست و افزود: ۷ کمیته شامل کمیته پیشکسوتان، کمیته راهیان نور، کمیته فرهنگی اجتماعی و رسانه‌ای، کمیته مراکز فرهنگی و موزه‌ها، کمیته هنری نمایش و ادبیات دفاع مقدس، کمیته آموزش پژوهش و کمیته اسناد دفاع مقدس، کمیته زنان و دفاع مقدس به امورات دفاع مقدس می‌پردازند.

مصطفی‌پور با بیان اینکه یکی از بزرگترین عقب ماندگی‌های ما در استان ساخت موزه دفاع مقدس است تصریح کرد: برآورد اولیه بیش از ۱۰۰ میلیارد برای موزه در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به تورم نمیتوان به طور دقیق این موضوع را پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه ساخت موزه دفاع مقدس استان بیش از ۱۸ سال است که در دستور کار قرار دارد افزود: تهیه نشدن زمین، مشکل اصلی ساخت موزه دفاع مقدس گیلان بود که با رفع این مشکل، از سال گذشته کار ساخت آن آغاز شده و فاز نخست نیز بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به ۳ فاز موزه دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: در فاز اول کار‌ها پیش رفته و تلاش می‌کنیم تا از پشتیبانی‌ها، بودجه و امکانات استفاده کنیم تا طبق زمانبندی کار به اتمام برسد.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار سند قابل توجه دفاع مقدس جمع آوری شده تاکید کرد: در مبحث دانشنامه دفاع مقدس بیش از هزار مدخل داریم و در آینده بزرگترین مرجع برای تحقیقات و پژوهش خواهیم داشت.

مصطفی‌پور با اشاره به ۴۹ کتاب مکتوب و ۱۰ کتاب صوتی در حوزه نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری همایش پیام آوران عاشورا و همایش استانی سلاله‌ها متذکر شد: ۳۴۰ بانوی دفاع مقدس از گیلان شناسایی شدند و سال قبل اولین گردهمایی این رزمندگان برگزار شد.

امروز به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ۴ کتاب «ترنم باران»، «تفنگ چوبی»، «فرمانده دل‌ها» و «زینب‌های خط مقدم» و همچنین ۹ عنوان کتاب صوتی حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار