مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان تاکید کرد؛

ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در عزاداری محرم

حجت الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی گفت: با توجه به شیوع کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت، برای برگزاری مراسم محرم، هر هیئتی جلوی جایگاه محله خود با فاصله گذاری اجتماعی به طور دقیق مراسم را برگزار خواهد کرد و همچنین هر هیئت باید تبدیل به یک کارگاه تولید ماسک برای عزاداران شود.
کد خبر: ۴۱۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ - 09August 2020

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسمات عزاداری محرم

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم محرم امسال در رابطه با برگزاری مراسم محرم اظهار داشت: بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند معیار در برگزاری مراسم محرم ستاد ملی کروناست در همین راستا در استان لرستان نیز معیار برگزاری این مراسم ستاد ملی کرونا است.

وی افزود: باتوجه به مطالبه مردم جهت برگزاری مراسم محرم جلسه ستاد هماهنگی مراسم محرم برگزار و براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا کشور مسائل مطرح شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات لرستان عنوان کرد: در استان لرستان علاوه بر برگزاری مراسم محرم، بحث شیرخوارگان،گل مالی روز عاشورا، پیاده روی دسته جات عزاداری را داریم که باید علاوه بر برگزاری پرشور این مراسمات البته نه به معنی ازدحام جمعیت باید کلیه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت هر هیئتی جلوی جایگاه محله خود با فاصله گذاری اجتماعی به طور دقیق مراسم را برگزار خواهد کرد و همچنین هر هیئت باید تبدیل به یک کارگاه تولید ماسک برای عزاداران شود.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با اشاره به اهمیت فضا سازی شهر متناسب با محرم گفت: پررنگ تر کردن فضاسازی شهر متناسب با ماه محرم برای درک بیشتر فضای اندوه و ماتم محرم بسیار اهمیت دارد که در همین راستا کلیه دستگاه‌های مذهبی و هیئات مذهبی پای کار بیایند که در سراسر استان شاهد فضا سازی پررنگ در محرم امسال باشیم.

وی با بیان اینکه کلیه مراسمات محرم برگزار می‌شود تصریح کرد: جهت برگزاری مراسم شیرخوارگان تابع ستاد ملی کرونا هستیم که تاکنون از برگزاری این مراسم ممانعت شده ولی باید منتظر باشیم که برای استان لرستان چه تصمیمی گرفته می‌شود ولی مراسم گل مالی و سایر مراسمات عاشورا برگزار خواهد شد و البته منتظر استعلام از متخصصان عفونی دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات لرستان اظهار داشت:جهت برگزاری مراسم محرم در فضای باز شهرداری‌ها و آموزش و پرورش پای کار آمده‌اند و کلیه مدارس سطح استان در اختیار هیئاتی که در خواست داشته باشند قرار داده می‌شود و همچنین ورزشگاه‌هایی که سقف بلند و فضای متناسب با پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند نیز در اختیار هیئات قرار داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در رابطه با برگزاری روضه‌های خانگی افزود: روضه‌های خانگی حتما باید با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و سعی شود در فضاهای باز و حداقل جمعیت برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار