هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اجرای سناریوی «خطرناک» در لبنان/ محور شرارت علیه «محور مقاومت» جریان‌سازی می‌کند

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه از سال ۲۰۱۴ یعنی از زمان دولت سعدالحریری، مقامات بندر و گمرک بیروت بار‌ها نسبت به وضع این بندر هشدار داده بودند، گفت: دولت بدون توجه به این مواد اشتعال‌زا دستور ذخیره‌سازی آن را صادر کرده بودند، بنابراین مسئولیت این انفجار در وهله اول متوجه دولت سعدالحریری است.
کد خبر: ۴۱۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ - 11August 2020

مسئولیت انفجار بیروت بر عهده سعدالحریری است«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره انفجار بندر بیروت اظهار داشت: از سال ۲۰۱۴ یعنی از زمان دولت سعدالحریری، مقامات بندر و گمرک بیروت بار‌ها نسبت به وضع این بندر هشدار داده بودند، اما دولت بدون توجه به این مواد اشتعال‌زا دستور ذخیره‌سازی آن را صادر کرده بودند، بنابراین مسئولیت این انفجار در وهله اول متوجه دولت سعدالحریری است، اما پس از این انفجار انگشت‌های اتهام به سوی حزب‌الله لبنان و محور مقاومت نشانه رفته است.

وی افزود: در انفجار بیروت، عامل انسانی دخیل بوده و آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک هم‌پیمانان منطقه‌ای خودشان یعنی عربستان سعودی و امارات با بهره‌گیری از جنگ الکترونیکی و پرتاب اشعه لیزر به انبار شماره ۱۲ بندر بیروت عامل این انفجار شدند تا سناریو بعدی کلید بخورد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه سناریو‌هایی از قبل برای خلع سلاح حزب‌الله لبنان طراحی شده است، گفت: سناریو این بود که پس از انفجار مردم به درخواست جریان ۱۴ مارس به خیابان‌ها بیایند تا انگشت اتهام را متوجه حزب‌الله لبنان کنند.

هانی‌زاده ادامه داد: مردم و عوامل ضد جبهه مقاومت وارد خیابان‌ها شدند و تظاهراتی علیه دولت حسان دیاب و حزب‌الله راه انداختند و با پلیس درگیر شدند و برخی وزارتخانه‌ها را اشغال کردند و این نشان می‌دهد که این سناریو خطرناک در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه در این سناریو برکناری دولت حسان دیاب که نگاه مثبتی به حزب‌الله دارد، در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: استعفای ۱۰ نماینده پارلمان که وابسته به جریان ۱۴ مارس هستند، نشان می‌دهد که برخی تلاش می‌کنند که پارلمان لبنان منحل شود تا انتخابات زودهنگام در این فضای التهاب‌آمیز برگزار شود تا اگر حزب‌الله مشارکت داشته باشد، کرسی‌های کمتری نسبت به انتخابات گذشته را به‌دست بیاورد و این سناریو را تا جایی ادامه می‌دهند که حزب‌الله را تحت فشار قرار دهند و خلع سلاح کنند و اگر حزب‌الله مقاومت کند پرونده حزب‌الله را به شورای امنیت سازمان ملل متحد برده و براساس بند ۷ منشور سازمان ملل، اجماعی جهانی علیه حزب‌الله را سازماندهی می‌کنند؛ مانند آنچه که در لیبی، عراق و افغانستان رخ داد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در کنار این سناریو، تصمیمات حزب‌الله، تصمیماتی منطقی و جمعی بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در لبنان شرایط خطرناکی را بوجود آورده‌اند و سعی می‌کنند مردم همچنان در خیابان‌ها باقی بمانند.

هانی‌زاده در پایان یادآور شد: آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه، عربستان سعودی و امارات سعی می‌کنند از طریق رسانه‌های وابسته به خودشان یک جریان‌سازی علیه حزب‌الله را راه بیاندازند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها