مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خواستار شد؛

همکاری ادارات و دستگاه‌ها برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان

سرهنگ محسن رشیدی گفت: لرستان جز استان‌هایی است که مرکز فرهنگی دفاع مقدس آن راه اندازی نشده است که زیبده استان ما نیست و این امر مهم جز با وحدت و کمک همه نهادها، ارگان‌ها، ادارات و مردم محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۴۱۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ - 10August 2020

همکاری ادارات و دستگاه‌ها برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سرهنگ «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان،  که در سالن جلسات فرمانداری خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: لرستان با دو لشکر عملیاتی 84 ارتش و 57 سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و همچنین یگان‌های عملیاتی مانند قائم و تیپ حنین در دوران دفاع مقدس و موفقیت‌های به‌دست آمده در آن دوران نقش تاثیرگذاری داشته است.

وی افزود: لرستانی‌ها در شهر بوکان یک پایگاهی داشته‌اند که خود استان خودمان این را  مدیریت می‌کرده است و از نظر پشتیبانی از جنگ، لرستان از سه استان کرمانشاه ایلام و خوزستان پشتیبانی می‌کرده و همه مدیران دستگاه‌ها و ادارات با تمام توان در پشتیبانی از رزمندگان زحمات زیادی را متحمل شده‌اند.

رشیدی با اشاره به بمباران‌های مکرر شهرهای لرستان توسط هواپیماهای دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس، گفت: شهر پلدختر با آمار بالای بمباران‌ها، به عنوان هویزه ثانی معروف شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه لرستان در دوران دفاع مقدس 6 هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تصریح کرد: جای تاسف دارد که  این استان در همه زمینه‌ها عقب افتادگی‌ها و محرومیت‌هایی دارد.

وی با گلایه‌مندی از مسئولین  کشوری به خاطر کم توجهی‌ به استان لرستان خاطرنشان کرد: شاید لرستان فرد دلسوزی را در بدنه دستگاه‌ها تصمیم گیرنده نداشته است که از حق این استان آنگونه که شایسته است دفاع کند و شاید ما مطالبه نکرده‌ایم؛  اینها می‌ماند به روایت تاریخ که بعدا آیندگان باید قضاوت کنند که ما مطالبه‌ای داشتیم یا نداشتیم.

رشیدی با بیان اینکه  کارهایی که روی زمین مانده است امروز باید  انجام شود، متذکر شد: در استانی با این سابقه درخشان در دفاع مقدس و با این همه افتخار وقتی وارد شهر می‌شویم، المانی از دفاع مقدس در ورودی‌های شهر نیست که نشان دهنده عملکرد لرستانی‌ها در دفاع مقدس باشد.

این مسئول با  اشاره به آمار بالای شهدای بمباران در لرستان گفت: ما 950 شهید دانش آموز داریم ولی متاسفانه یک میدان به اسم این شهدای دانش آموز نامگذاری نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به نقش ادارات در دوران دفاع مقدس و اعزام نیروهایی از هر کدام از ادارات و دستگاه‌های دولتی به مناطق عملیاتی، گریزی زد و افزود: شهدایی از این ادارات تقدیم اسلام شده‎اند ولی تمثال مبارک این شهدا و یا المانی برای آنها در ادارات نصب نشده است.

رشیدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کردند پرداختن به معارف دفاع مقدس است.

وی در ادامه به نقش مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در ماندگاری حماسه‌های آن دوران پرداخت و گفت: ما جز استان‌هایی هستیم که مرکز فرهنگی دفاع مقدس ما راه اندازی نشده است که زیبده استان ما نیست و این امر مهم جز با وحدت و کمک همه نهادها، ارگان‌ها، ادارات و  مردم محقق نخواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات جهت تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان، افزود: با همکاری ادارات می توانیم از بودجه‌های فرهنگی که به ادارات  اختصاص داده می‌شود برای تکمیل این مرکز فرهنگی استفاده کنیم.  

رشیدی در پایان، نصب تابلوی راهنمایی  ورودی و خروجی تپه شهدای گمنام، تنظیف، تامین روشنایی، رفع مشکل آب، تامین امنیت، ایجاد راه‌های دسترسی به تپه شهدا، ساخت و سازهای غیر مجاز را از مهمترین مسائل و مشکلات مرتبط با مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان و تپه شهدای گمنام خرم آباد برشمرد و خواستار همکاری ادارات و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار