حسان دیاب:

تنها نجات کشور برای ما اهمیت دارد

نخست‌وزیر لبنان که منابع خبری امروز استعفای دولت او را گزارش دادند، در سخنرانی درباره تحولات اخیر این کشور صحبت کرد.
کد خبر: ۴۱۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ - 10August 2020

تنها نجات کشور برای ما اهمیت داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسان دیاب نخست وزیر لبنان اظهار داشت: فاجعه‌ای که لبنانی‌ها را هدف قرار داد در نتیجه فساد مزمن در کشور و دولت بود. منظومه فساد بزرگتر از کشور است و خطرات دیگری کشور را با وجود طبقه حاکم بر کشور تهدید می کند.

وی افزود: فساد در همه بدنه کشور ریشه دوانیده است اما مشخص شد که فساد از کشور هم بزرگتر است و نمی توان از آن خلاصی یافت و یکی از نمونه های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت نمایان شد و مشخص شد که حجم فاجعه بزرگتر از آن است که قابل توصیف باشد.

نخست وزیر لبنان ادامه داد: ما در برابر فاجعه بزرگی قرار داریم و انتظار می رفت که آنانی که حامی کشور هستند به احترام اندوه مردم همکاری کنند. برخی جز به پیروزی های سیاسی نمی اندیشند. آنان باید از خود خجالت می کشیدند زیرا فساد آنها فاجعه را رقم زد. آنها مشکل اصلی ملت لبنان هستند.

دیاب گفت: آنان تلاش کردند که دولت را مسئول فروپاشی و بدهی ها قلمداد کنند. تمام دغدغه ما نجات کشور است و ما به خاطر آنها بسیار تحمل کردیم اما صداهای ناهنجار قطع نشد. میان ما و تغییر دیوار بسیار بزرگی قرار دارد که طبقه ای که بر کشور حاکم است آنرا حمایت می کنند.

نخست وزیر لبنان بیان کرد: وقایع را تحریف کردند و حقایق را نادیده گرفتند زیرا آنها می دانند که موفقیت دولت یعنی تغییر این طبقه. طبقه سیاسی سپرده های مردم را بر باد داد و کشور را زیر بار بدهی برد.

وی گفت: امروز استعفای کابینه را اعلام می کنم و خداوند حامی لبنان باشد.

از سوی دیگر النشره گزارش داد: حسان دیاب به کاخ بعبدا رفته است تا استعفای کابینه را به میشل عون رئیس جمهوری لبنان تقدیم کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار