مسئول ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد خبر داد؛

دومین نشست هم اندیشی تجاری سازی و نشر کتاب برگزار شد

اعظم حجت از برگزاری دومین نشست هم اندیشی، با موضوع تجاری سازی و نشر کتاب، در دفتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰ - 10August 2020

«اعظم حجت» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: این نشست با حضور سرهنگ پاسدار «منصور زارع» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، «رکن الدینی» نماینده چاپ کتاب‌ها، «حسنی» مسئول حوزه هنری، حجت الاسلام و المسلمین «خسروی راد»، «پارساییان» و «همتی» از کارشناسان حوزه چاپ کتاب‌های دفاع مقدس برگزار شد.

حجت اظهار داشت: در این نشست از کارشناسان حوزه چاپ کتب دفاع مقدس دعوت شد تا در رابطه با فروش بیشتر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و ایجاد جذابیت در کتاب‌ها بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

وی افزود: با نزدیک شدن ماه محرم باید با گروه‌های مختلفی رایزنی شود، جهت نشر کتب با تخفیف ویژه و آن‌ها را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داد. به دنبال تولید کتاب‌هایی به عنوان برند اداره کل حفظ آثار، مانند کتاب «خط شکن کویر» هستیم.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد ادامه داد: باید از نیروهای متخصص جهت توزیع و فروش کتاب‌ها در مدارس و مهدکودک‌ها، پایگاه‌ها و هم‌چنین هیئت‌های مذهبی استفاده کنیم.

حجت با اشاره به فروش کتاب‌ها بیان کرد: اگر روی طراحی کتب بخصوص برای قشر کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری کرد، تا جذابیت و اثرگذاری داشته‌باشد، می‌توان به فروش بیشتر و در نتیجه تولید بیشتر کتب دیگر رسید.

این مسئول با اشاره به چاپ مجدد کتاب‌های پرفروشی مثل خط شکن کویر افزود: ما علاوه بر استفاده از امکانات لازم و ظرفیت‌های موجود برای چاپ کتاب‌های پرمحتوا در زمینه دفاع مقدس، باید به دنبال چاپ کتاب‌های پرفروش و پرمخاطبی مثل خط شکن کویر باشیم.

وی ادامه داد: بایستی یک استاندارد برای تولید کتاب‌ها در نظر گرفته شود. اینکه از چه فونت و اندازه قلمی استفاده شود. برای ایجاد جذابیت در خواننده باید یک وحدت رویه داشته باشیم. انتخاب یک اسم خوب قالب خوب و صحنه پردازی مناسب ناظر به محتوا است.

اعظم حجت با اشاره به نحوه تولید کتاب‌ها بیان کرد: داستان‌هایی که در محتوای کتاب‌ها استفاده می‌شود باید شروع و پایان خوبی داشته‌باشد. اگر به اندازه کافی روی محتوا وقت گذاشته شود، جذابیت کتاب‌های حوزه دفاع مقدس به جذابیت 90 درصدی خواهد رسید.

وی با اشاره به شبکه نشر کتاب تشریح کرد: باید به دنبال راه‌اندازی فروشگاه‌های تخصصی کتب دفاع مقدس در سطح استان و شهرستان‌های یزد باشیم، که کار نشر و توزیع کتاب‌ها به راحتی و به سرعت صورت گیرد.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد در پایان افزود: کتاب‌هایی که تقاضای زیادی دارند باید به سرعت کار تولید و چاپ آنها انجام شود و در پروسه های اداری کشیده نشود، که کار چاپ آنها طولانی شود. در رابطه با نحوه توزیع و نشر کتاب و برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی با کارشناسان حاضر در نشست  نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار