اکبری:

گفتمان لیبرال دموکراسی در برابر مقاومت شکست خورده است

سفیر سابق ایران در لیبی با بیان اینکه گفتمان لیبرال دموکراسی در برابر مقاومت شکست خورده است، گفت: هر کشوری که امروزه در دنیا فارغ از هر دین و مکتبی، اگر به دنبال استقلال سیاسی و فرهنگی باشد، بخشی از جبهه مقاومت است.
کد خبر: ۴۱۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ - 11August 2020

گفتمان لیبرال دموکراسی در برابر مقاومت شکست خورده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین اکبری» کارشناس مسائل منطقه و سفیر سابق ایران در لیبی در میزگرد کارشناسی و تخصصی «سالروز مقاومت» که در موسسه اندیشه‌سازان نور برگزار شدعنوان داشت: پس از رحلت امام ما شاهد حادثه بوسنی و هرزگوین بودیم و اگرچه تلاش‌هایی علیه مقاومت و مسلمانان شد؛ اما مسلمانان در آن جغرافیا ماندند و به قول کارشناسان اگر حضور ایران نبود، تحولات نگران کننده‌تر بود.

اکبری در ارتباط با ابعاد تبینی مقاومت گفت: امروزه گفتمان مقاومت پس از فروپاشی شوروی در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و گفتمان لیبرال دموکراسی دچار شکست در برابر مقاومت شده است. در حالی که جریان سلطه گر به‌دنبال سلطه بر ملت‌ها هستند، اما ملت‌ها به‌دنبال استقلال و مقابله با اشغالگری هستند از جمله در طول تاریخ کشور‌های مختلفی حتی در غرب روز استقلال خود را جشن می‌گیرند و لذا استقلال امری فطری و طبیعی است که انسان‌ها به دنبال آزادی و مبارزه با سلطه گری و اشغالگری است و مقامت مبتنی بر این ارزش‌های فطری است.

به گفته اکبری، امروزه مقاومت به عنوان جریانی چالش گر در حوزه قدرت نرم توانسته ایفای نقش کند و در حوزه قدرت سخت نیز در حوزه‌های مختلف جغرافیایی دستاورد‌های مقاومت بسیار قابل توجه در مقایسه با نظام سلطه بوده است، اگرچه نظام سلطه ابزار‌های مختلفی را در اختیار دارد، اما دستاورد‌های مقاومت بسیار قابل توجه بوده است و جبهه استکبار دستاوردی نداشته است. مقاومت توانسته این امید را در دل ملت‌ها زنده کند تا بتوانند در مقابل سلطه گری ایستادگی کند.

سفیر سابق ایران در لیبی همچنین در تعریف مقاومت اظهار داشت: هر کشوری که امروزه در دنیا فارغ از هر دین و مکتبی، اگر به دنبال استقلال سیاسی و فرهنگی باشد، بخشی از جبهه مقاومت است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار