رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت

سعید اوحدی گفت: در اجرای برنامه‌های مربوط به پاسداشت سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی و چهلمین سال آغاز دفاع مقدس باید از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها به‌خصوص استانداری‌ها و شهرداری‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۴۱۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ - 10August 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مهندس سعید اوحدی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: امام کاظم (ع) در حدیثی می‌فرمایند «از ما نیست کسی که هر روز اعمال خود را محاسبه نکند تا اگر نیکی کرده از خداوند بخواهد بیشتر نیکی کند». این حدیث باید سرلوحه کار‌های ما در مسیر خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشد و قدردان فرصتی باشیم که نصیب ما شده است.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز بازگشت آزادگان به کشور، گفت: امسال سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی و چهلمین سال آغاز دفاع مقدس است. در همین راستا باید برنامه‌های شایسته‌ای برای پاسداشت این مناسبت‌ها در نظر گرفته شود که یکی از این برنامه‌ها کنگره ملی الماس‌های درخشان است که با همکاری موسسه پیام آزادگان در سالروز بازگشت آزادگان برگزار می‌شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: برای برنامه‌های مربوط به گرامی داشت هفته دفاع مقدس نیز باید از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها به‌خصوص استانداری‌ها و شهرداری‌ها استفاده شود تا این برنامه‌ها به بهترین شکل برگزار شوند. نکته مهمی که در برگزاری این برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، نوآوری و به‌روز بودن برنامه‌هاست، زیرا کار‌های فرهنگی کلیشه‌ای و سنتی تأثیرگذار نیستند و باید از فرم و محتوای خلاقانه در امور فرهنگی استفاده شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت سهام ایثارگران در بانک دی، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است که ایثارگران عزیز برای اطلاع از وضعیت سهام خود با مراجعه به بخش سهامداران در سایت بانک دی از آخرین وضعیت سهام خود در این بانک مطلع شوند.

اوحدی در خصوص امضای تفاهم‌نامه‌های تهیه مسکن برای ایثارگران در استان‌ها گفت: تأمین مسکن ایثارگران وظیفه قانونی نهاد‌های ذی‌ربط است. طبق قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به تأمین مسکن ایثارگران اقدام کند. بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای با وزیر راه و شهرسازی به امضا رسیده و در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی نیز با استانداران منعقد شده است. برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها لازم است در هر استان یک مدیر پروژه تعیین شود تا کار‌ها سریع‌تر پیش بروند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: وقت ما برای خدمت بسیار محدود است و باید از فرصت‌های موجود بهترین استفاده را برای خدمت‌رسانی به ایثارگران ببریم.

در این جلسه معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد به ترتیب به ارائه گزارش‌هایی از آخرین وضعیت اجرای تعهدات ذیل تفاهم‌نامه‌های منعقده در حوزه مسکن و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در سالگرد ورود آزادگان پرداختند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار