فرمانده سپاه گیلان:

ارزش کار خبرنگاری در این است که در مدار حق و عدالت باشد

سردار «محمد عبدالله‌پور» گفت: حکومت بدون حق و عدالت ماندگاری ندارد لذا خبرنگاران نیز باید در مدار حق و عدالت حرکت کنند و طرفدار محرومان، حق و عدالت باشند‌.
کد خبر: ۴۱۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ - 11August 2020

ارزش کار خبرنگاری در این است که در مدار حق و عدالت باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «محمد عبدالله‌پور» فرمانده سپاه قدس گیلان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمود صارمی»، شهدای عاشورای حسینی و مدافعان امنیت و سلامت اظهار داشت: دشمن همواره تلاش می‌کند تا امید و نشاط را از جامعه بگیرد لذا اهالی رسانه باید مراقب این ترفند دشمن باشند تا شاهد عدم وحدت در جامعه نباشیم.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان تصریح کرد: در دنیای پرتلاطمی قرار گرفتیم؛ دنیا پُر از صحنه‌های نبرد حق علیه باطل است و باطل نیز تلاش می‌کند تا جبهه حق را نابود کند اما امید است که به‌ زودی مستضعفان بر ظالمان حاکم شوند و خبرنگاران در این شرایط اجتماعی باید بتوانند رسالت بزرگ خود را که ایجاد امید و نشاط در جامعه است در زمره کارهای اصلی خود دهند.

سردار «محمد عبدالله‌پور» با اشاره به مجاهدت‌های کادر درمان و مشارکت ستودنی ملت در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مجاهدت‌هایی که جامعه پزشکی و پرستاران مان در مقابله با کرونا از خود نشان دادند در دنیا بی‌نظیر بوده است با وجود اینکه با مشکلات مختلف و تحریم‌ها نیز مواجه بودیم.

وی ضمن قدردانی از مردم گیلان بابت مشارکت بی‌نظیر و ارزشمند در رزمایش مواسات یک افزود: ملت در مرحله نخست مواسات واقعاً درخشید و مردم گیلان بیش از 49 میلیارد تومان در این رزمایش کمک کردند البته سازمان‌هایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان نیز پای کار بودند اما کمک‌های اصلی از جانب مردم بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در مرحله دوم مواسات از هیچ سازمانی امکانات نگرفتیم تاکید کرد: بیش از 23 هزار و 500 بسته معیشتی در این مرحله در سطح استان گیلان بین‌ نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شد که مجدداً با همکاری مردم‌ میسر شد و بزرگی این مردم واقعاً جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه ارزش کار خبرنگاری در این است که در مدار حق و عدالت باشد متذکر شد: حکومت بدون حق و عدالت ماندگاری ندارد لذا خبرنگاران نیز باید در مدار حق و عدالت حرکت کنند و طرفدار محرومان، حق و عدالت باشند‌ و اگر جایی دیدید که فساد و ناحقی وجود دارد مطالبه‌گر و درصدد اجرای عدالت باشید و سپاه نیز همچنان در کنار خبرنگاران است.

سردار «محمد عبدالله‌پور» با اشاره به مشکلات حوزه عفاف و حجاب افزود: مسئله عفاف و حجاب یک مسئله ساده فرهنگی نیست و مسئولان باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند؛ در حوزه عفاف و حجاب، قوانین شفافی پیش‌بینی شده اما برخی مسئولان در اجرای قوانین این حوزه کوتاهی می‌کنند و برخی نیز نگاه لیبرالی دارند و این موضوع را مهم نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه به مسئله عفاف و‌ حجاب به‌ عنوان یک مسئله ملی نگاه نمی‌شود تصریح کرد: هدف دشمن متلاشی کردن جامعه اسلامی است و می‌خواهند زن را بی‌خاصیت نشان دهند اما قطعاً نمی‌توانند در مقابل این جامعه و زن‌های مسلمان مقاومت کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان از شناسایی گروه‌های مختلف مدلینگ توسط سپاه خبر داد و تاکید کرد: تعداد افرادی که فساد ایجاد می‌کنند اندک است اما دشمنان آن را برجسته می‌کنند و برخی کوتاهی‌های مسئولان نیز آسیب وارد می‌کند و باید این مسئله را در مراکز آموزشی خود حل کنیم زیرا در حوزه فرهنگی آنقدر قوی هستیم که از این معضلات عبور کنیم.

وی با اشاره به مشکلات تغییر کاربری اراضی در استان افزود: در این حوزه نیز به واحد اطلاعات سپاه گیلان ماموریت‌هایی ابلاغ شد و در این حوزه‌ نیز حساس هستیم اما از مجلس نیز انتظار داریم که قوانین سختگیرانه‌ای در حوزه مذکور اتخاذ کند زیرا مهاجرت غیربومی‌ها در استان افزایش یافته و این برای آینده استان خطرناک است.

حجت‌الاسلام «احسان‌الله محمدی» مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اشاره به عظمت شغل خبرنگاری اظهار داشت: خبرنگاری یک رسالت است و یک شغل مادی نیست و می‌طلبد که ساعت‌ها در مورد اهمیت آن حرف زده شود و کتاب نوشته شود؛ خبرنگار باید چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویای جامعه و مردم باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان خبرنگاری را یک نوع امانتداری دانست و تاکید کرد: خبر باید دقیق، صریح، جامع و به‌ موقع باشد و رصد نیز از وظایف خبرنگار است و تمام زندگی خویش را در این راه سپری می‌کند لذا این رسالت باید حفظ شود البته خبرنگاری به ساعت و زمان خاصی محدود نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ از ابزار رسانه برای سلطه بر بشریت، تحقیر انسان، سرکوب استعدادهای الهی و ایجاد فاصله طبقاتی استفاده می‌کنند و بنگاه های خبرپراکنی ایجاد کرده و خبر را وارونه جلوه می‌دهند و مظلوم را ظالم جلوه داده و ظلم ظالمان را خدمت و سلاح بشر عنوان می‌کنند.

حجت‌الاسلام «احسان‌الله محمدی» افزود: خدا را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رسالت خبرنگاری کاری هدایتی و همراه با فکر و اندیشه است.

وی با اشاره به بیانات امام (ره) در رابطه با رسالت اهالی رسانه اظهار داشت: امام (ره) می‌فرمایند اصحاب قلم نه‌تنها نسبت به چیزهایی که می‌نویسند در برابر مردم و در پیشگاه خدادند متعال مسئول هستند بلکه نسبت به مواردی که باید می‌نوشتند و ننوشتند نیز مسئول هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار