بازدید دریادار «سیاری» از دانشگاه علوم پزشکی ارتش

معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح امروز از بخش‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی آجا بازدید کرد.
کد خبر: ۴۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ - 12August 2020

بازدید دریادار «سیاری» از دانشگاه علوم پزشکی ارتشبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده آجا صبح امروز با حضور در دانشگاه علوم پزشکی ارتش از سامانه‌های متحرک درمانی و انتقال بیمار، کارگاه تولید الکل و مواد ضدعفونی‌کننده و سالن مدیریت بحران اداره بهداشت، امداد درمان و آموزش پزشکی ارتش که در این دانشگاه تعبیه شده است، بازدید کرد.

در این برنامه همچنین دکتر «محمدرضا شانه‌ساز» معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور نیز حضور یافت.

دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به اختصار دانشگاه علوم پزشکی آجا نیز نامیده می‌شود یکی از دانشگاه‌های متبوع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و در شهر تهران واقع است. هم‌اکنون این دانشگاه با به‌کارگیری امکانات لازم آموزشی و پژوهشی مناسب و استفاده از استادان مجرب علوم پزشکی با درجه استاد، دانشیار و استادیار در رشتهٔ پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، پروتز دندان، اتاق عمل، هوشبری، پرتونگاری، فوریت پزشکی، فناوری سلامت (HIT) با شرایط خاص و گذراندن مراحل مختلف اعم از مصاحبه، معاینه و... دانشجو می‌پذیرد.

هم‌اکنون دوره‌های پذیرش دستیار تخصصی در هفت رشتهٔ داخلی، جراحی، بیهوشی، طب فیزیکی و توانبخشی، رادیولوژی، طب اورژانس و طب هوافضا دایر بوده و با صلاحدید ریاست دانشگاه بزودی رشته‌های دیگر دستیارتخصصی به این دانشگاه افزوده خواهد شد.

تأسیس دانشکده پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شصت و ششمین اجلاس شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۱۳۷۲ به تصویب رسید و مجوز پذیرش دانشجوی پزشکی صادر شد. همان سال اولین دانشجویان این دانشکده در رشتهٔ طب فیزیکی و توانبخشی پذیرفته شدند و در سال ۱۳۷۳ با افتتاح دانشکدهٔ پزشکی و پذیرش دانشجو و ضمیمه شدن دانشکدهٔ پرستاری و آموزشکدهٔ پیراپزشکی به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها