رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران:

انهدام ۳ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر/ کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر در طرح «ظفر ۵»

سردار سرتیپ رحیمی از انهدام ۳ باند بزرگ قاچاق مواد افیونی و کشف دو تن و ۲۲۴ کیلوگرم مواد مخدر در طرح «ظفر پنج» خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ - 12August 2020

کشف بیش از ۲ تن مواد مخور در طرح ظفر ۵/ انهدام ۳ باند بزرگ قاچاق مواد مخدربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح ظفر پنج که صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز نقش خبرنگاران در ارتقای احساس امنیت در کشور بی بدیل است، اظهار داشت: امروز پلیس در راستای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر تمام ظرفیت‌های خود را به کار می‌گیرد.

وی افزود: در ادامه سلسله طرح‌های پلیس تهران برای برخورد با مجرمان و قاقچیان مواد مخدر، در طرح ظفر پنج، دو تن و ۲۲۴ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد؛ در این طرح رشد کشف مواد صنعتی روند صعودی دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از انهدام سه باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و دستگیری ۲۵ قاچاقچی بزرگ و عمده در این طرح خبر داد.

سردار رحیمی گفت: در این طرح ۹۲۳ خرده‌فروش مواد مخدر در سطح تهران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند؛ همچنین ۱۲ مرکز توزیع مواد مخدر پلمب شد.

وی ایجاد وابستگی و تخریب در مواد مخدر صنعتی را بسیار زیاد برشمرد و این موضوع را نگران‌کننده دانست.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در این طرح بالغ بر ۴۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که ارزش ریالی آن ۲۱ میلیارد تومان بوده است.

سردار رحیمی عنوان کرد: امروز بیشتر مواد مخدر گلی که در ایران تولید می‌شود، تراریخته و میزان تخریب این مواد بسیار بالاست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره برخورد با معتادان متجاهر هم گفت: دو هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر در سطح شهر تهران جمع‌آوری و تحویل مراکز بازپروی شدند.

وی افزود: شش هزار ظرفیت خالی در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ در تهران وجود دارد که به بهانه شیوع کرونا از پذیرش معتادان متجاهر خودداری می‌کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۷۰ درصد از این معتادان در دیگر جرایم ازجمله سرقت شرکت دارند، بیان کرد: برای جمع‌آوری معتادان متجاهر نیاز به عزم و ارده جدی وجود دارد؛ اما امروز بیماری کرونا بهانه‌ای شده تا این معتادان پذیرش نشوند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه اصلی‌ترین هزینه باید برای ساخت و ساز، بازپروری و حرفه‌آموزی معتادان متجاهر فعلی باشد، گفت: امروز شیوه‌نامه تست‌های کرونا به غربالگری پذیرش معتادین متجاهر اضافه شده است.

سردار رحیمی همچنین درباره درگیری در منطقه سعادت‌آباد عنوان کرد: همه کسانی که در سعادت‌آباد با هم درگیری داشتند، دستگیر شدند.

وی افزود: دستگیرشدگان دارای سوابق متعددی در حوزه مواد مخدر ازجمله قاچاق شیشه هستند و با پول قاچاق مواد مخدر نمایشگاه راه‌اندازی کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه درگیری به دلیل مسائل اخلاقی بوده است، گفت: به‌زودی تمامی دستگیرشدگان در منظر عموم مردم گردانده خواهند شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار