مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان رضوی:

والدین شهدا ارزش‌های معنوی جمهوری اسلامی هستند

محمد ابدالی‌تکلو گفت: پدران و مادران شهدا یادگاران و ارزش‌های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که نباید به فراموشی سپرده شوند و باید بهترین نحو از وجود آنها به استفاده کرد.
کد خبر: ۴۱۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ - 12August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان، «محمد ابدالی‌تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی در سفر به شهرستان بردسکن و در ششمین هفته از اجرای طرح تکریم خانواده‌های شهدا با عنوان سه‌شنبه‌های تکریم، با خانواده شهید «علی مبارکی» دیدار کرد.

ابدالی‌تکلو با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: خانواده شهدا برای اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند؛ بر همین اساس چشم‌ و چراغ نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: دیدار و تکریم خانواده شهدا نعمتی است که نصیب هرکس نمی‌شود و هر کس این توفیق را پیدا کرد باید توصیه‌های پدران و مادران شهدا را بشنود و آن‌ها را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

این مسئول خاطر نشان کرد: پدران و مادران شهدا یادگاران و ارزش‌های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که نباید به فراموشی سپرده شوند و باید بهترین نحو از وجود آنها به استفاده کرد.

وی در ادامه به سه‌شنبه‌های تکریم اشاره کرد و گفت: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در سراسر کشور برگزار می‌شود که اجرای این طرح در استان خراسان رضوی شش هفته هست که آغاز شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران به اجرا درآمده که شناسایی و تکریم خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

ابدالی‌تکلو بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته علاوه بر تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، از چهره‌های ماندگار و نخبگان در دیگر حوزه‌ها نیز تقدیر شود.

ضرورت توجه مسئولین به تکریم خانواده شهدا

امام جمعه بردسکن هم در این دیدار گفت: همانگونه که شهدا برای کشور افتخار‌آفرینی کردند امروز نیز خانواده‌های شهدا افتخار کشور هستند و دیدار با آنها روحیه خدمتگذاری را در مدیران بیشتر می‌کند.

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی با بیان اینکه شهدا زنده و نظاره‌گر اعمال ما هستند، تصریح کرد: والدین شهدا، یادگاران دوران دفاع مقدس هستند و بحث تکریم این عزیزان باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

امام جمعه بردسکن خانواده‌های شهدا را دلسوزترین افراد نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر خانواده شهدا انتقادی دارند از روی دلسوزی و بدون هیچ گونه حب و بغض است و امروز این عزیزان همان خط و مشی شهدا را دنبال می‌کنند.

این مسئول در پایان گفت: امروز هیچ چیزی جای شهدا را نخواهد گرفت. همه ما باید تلاش کنیم در هر مسئولیتی که قرار داریم با تبعیت از ولایت فقیه و عمل به توصیه‌های شهدا ادامه دهنده راه آنها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار