چهل‌سالگی سرو/ سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد؛

بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای رسیدگی به امور ایثارگران

در سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر اعلام شد که طی انعقاد یک تفاهم‌نامه، قرار است تا از ظرفیت اجرایی تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای رسیدگی به امور ایثارگران استفاده شود.
کد خبر: ۴۱۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ - 12August 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر، صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با «روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی» با حضور «سعید اوحدی» معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، «عادل مهری» مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌راد» معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان تشکل‌های شاهد و ایثارگر، در سالن شهید «رسول‌زاده» بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم که مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های کشور نیز از طریق ویدیو کنفرانس در آن مشارکت داشتند، مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، طی سخنانی با اشاره به ضرورت پیگیری مجوز‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر اظهار داشت: با توجه به اطلاعات موجود، مراحل اخذ مجوز برخی تشکل‌ها در حال اتمام است و برخی نیز صدور مجوز آن‌ها در مراحل پایانی قرار دارد که ضروری است تا تشکل‌ها پیگیر این موضوع مهم باشند.

وی با بیان این‌که رسیدگی به امور ایثارگران یکی از دغدغه‌های مهم ماست، گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید یک لبیک جانانه بگویند و برای کمک به دستگاه‌های اجرایی در زمینه رسیدگی به امور ایثارگران پیش‌قدم باشند.

«عادل مهری» تصریح کرد: طی انعقاد یک تفاهم‌نامه، قرار است تا از ظرفیت اجرایی تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای رسیدگی به امور ایثارگران بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به یک جامعه هدف، خدمت‌رسانی می‌کنند، با تشکر از اقدامات اخیر بنیاد شهید در رسیدگی به امور ایثارگران، خصوصاً پرداخت معوقات، تامین مسکن و بهبود معیشت و اشتغال ایثارگران، به اقدامات مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در جهت خدمات‌رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: در زمینه پژوهشی، از نخبگان و صاحبان ایده جامعه ایثارگر در جهت تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر که صاحب رسانه هستند، باید در زمینه اطلاع‌رسانی، اقدامات به‌نفع ایثارگران را منعکس کنند.

در ادامه سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر، کمیسیون‌های چهارگانه «بهداشت و درمان»، «اقتصاد مقاومتی»، «فرهنگی و اجتماعی» و «حقوق بین‌الملل» مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، در حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به بیان انتقادات و نقطه‌ نظرات خود پرداختند.

در این راستا، مسائل و مشکلاتی نظیر «پذیرش ایثارگران تحت پوشش بیمه دی در مراکز درمانی»، «مشکلات تجهیزات پزشکی و نبود آمبولانس»، «مشکلات طرح پایش سلامت، اشتغال و آموزش ایثارگران»، «مشکلات دارویی»، «مناسب‌سازی محل زندگی جانبازان»، «توجه به ساز و کار‌ها و حمایت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه اقتصاد مقاومتی»، «پیگیری حقوقی علیه منافقین» و... مطرح شد.

خاطرنشان می‌شود؛ سخنرانی «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، از دیگر قسمت‌های این همایش بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار