سفیر پیشین ایران در لیبی مطرح کرد؛

شورای همکاری خلیج فارس مطیع اوامر آمریکا و رژیم صهیونیستی

جعفر قنادباشی گفت: اعضای شورای همکاری خلیج فارس در همنوایی با آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، نشان دادند تا چه اندازه به آمریکا وابسته هستند و طوطی‌وار نظرات آمریکا و رژیم صهیونیستی را تکرار کنند.
کد خبر: ۴۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ - 12August 2020

شورای همکاری خلیج فارس مطیع اوامر آمریکا و رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، جعفر قنادباشی سفیر پیشین ایران در لیبی در گفت‌وگویی با اشاره به نامه شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از تمدید تسلیحاتی ایران اظهار داشت: نامه منتسب به اعضای شورای همکاری خلیج فارس که اهلیت آن زیر سوال رفته است، حتما به تحریک و سفارش آمریکا بوده است و قطعاً اظهارات مندرج در این نامه از سران کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست.

وی ادامه داد: نامه شورای همکاری خلیج فارس طبیعتا تاثیری در تصویب قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا ندارد زیرا اعضای این شورا، دیکتاتور‌های منطقه غرب آسیا هستند که دست اکثرشان به خون مردم یمن آغشته شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: سران کشورهای حاشیه خلیج فارس، به‌عنوان چهره‌های حامی تروریسم در جهان شناخته شده‌اند لذا دیگر کشور‌های جهان به نظر چنین افرادی توجه نمی‌کنند، سیستم حاکمیتی این کشور‌ها، هنوز مانند دوران جاهلیت است.

سفیر پیشین ایران در لیبی گفت: اعضای شورای همکاری خلیج فارس در همنوایی با آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، نشان دادند تا چه اندازه به آمریکا وابسته هستند و طوطی‌وار نظرات آمریکا و رژیم صهیونیستی را تکرار کنند.

قنادباشی عنوان کرد: این نامه اعضای شورای همکاری خلیج فارس قطعاً در کشورهای خودشان ایجاد نارضایتی می‌کند چراکه مردم این کشور‌ها می‌دانند حاکمان‌شان بزرگترین وارد کنندگان سلاح از آمریکا و اروپا هستند و این اقدامشان تنها نشان دهنده ضعف و سستی و عدم استقلال‌شان است.

نامه شورای همکاری خلیج فارس صرفاً احتمالاً توسط عربستان تهیه شده است

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی، درباره نامه شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از تمدید تسلیجاتی ایران عنوان کرد: ما احتمال می‌دهیم که این نامه توسط عربستان تهیه و به عنوان سازمان شورای همکاری خلیج فارس ارائه شده باشد. بنا به منابع موثق برخی از اعضای این شورای از مفاد این نامه اطلاع نداشتند به نظر ما این نامه نظر همه اعضا نیست. ما اعلام کردیم با اعضای این سازمان دنبال همکاری هستیم. ضمن اینکه به کشور‌هایی که در خصوص رفع تمدید تسلیحاتی ایران ابراز نگرانی کرده اند تاکید می‌کنیم شما منطقه را تبدیل به انبار سلاح آمریکایی کرده اید؛ بنابراین این ابراز نگرانی آن‌ها بیهوده است و قدری خودشیرینی برای آمریکا است.

منبع: میزان

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار