رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد در دولت/ تأمین ۳ هزار واحد مسکونی ایثارگران در لرستان

«سعید اوحدی» گفت: پس از آزمون سازمان امور اداری توسعه کشور در شهریور، بلافاصله آزمون استخدامی اختصاصی جامعه ایثارگران برگزار و تمامی فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد استخدام دولتی خواهند شد.
کد خبر: ۴۱۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ - 13August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ظهر امروز (پنج‌شنبه) در شورای اداری لرستان، با حضور در جلسه شورای اداری استان لرستان و مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۳ هزار واحد مسکونی و ایجاد ۲ هزار ۵۰۰ شغل به‌منظور ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، با بیان اینکه استان لرستان هفتمین استانی است که برای امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران به آن سفر می‌شود، اظهار داشت: مشکلات جامعه ایثارگری را نمی‌توان به صورت متمرکز و از مرکز بر طرف کرد و برای حل این مسائل باید به صورت استانی برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا در جهت استیفای حقوق جامعه ایثارگری، از تمام امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنیم. امروز شاهد ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان هستیم که مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است و عبور با عزت از این مشکلات، تنها با اتکا به فرهنگ ایثار و شهادتی است که همواره عامل موفقیت انقلاب اسلامی بوده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه امروز شاهد مجلسی انقلابی هستیم که در جمع آنان ۱۷۵ نماینده از خانواده معزز ایثارگری حضور دارند و باید به‌خوبی از این شرایط برای خدمت‌رسانی به ایثارگران استفاده کنیم.

اوحدی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین ۳ هزار واحد مسکونی ایثارگران و ۲ هزار ۵۰۰ شغل برای ایثارگران استان لرستان، گفت: برای مدیریت اجرای این تفاهم‌نامه، دو نفر از عزیزان که از جامعه ایثارگری هستند به‌عنوان مدیر پروژه در خصوص مسکن و اشتغال در نظر گرفته خواهد شد.

معاون رییس جمهور افزود: خوشبختانه تا امروز ۲۰ هزار مسکن ایثارگران که در تفاهم‌نامه با وزیر راه و شهرسازی ذکر شده، در دستور تهیه قرار گرفته است و هدف ما در این زمینه تأمین ۳۰ هزار مسکن تا پایان سال جاری است.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: امسال اصلاحیه تبصره ماده ۲۱ قانون جامع خدمات انجام و موانع تبدیل وضعیت برای همیشه برطرف خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: پس از آزمون سازمان امور اداری توسعه کشور در شهریور، بلافاصله آزمون استخدامی اختصاصی جامعه ایثارگران برگزار و تمامی فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد استخدام دولتی خواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه گلزارهای مطهر شهدا قطعه‌ای از بهشت روی زمین هستند، گفت: رسیدگی به وضعیت این گلزارهای مطهر در استان لرستان از اموری است که باید با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری لرستان هرچه سریع‌تر انجام شود.

«سید موسی خادمی» استاندار لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: پرداخت معوقات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اقدام بسیار خوبی بوده که اثرات مثبت زیادی را به دنبال داشته است و ان‌شاءالله روند خدمات‌رسانی به ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌همین ترتیب ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در این مراسم به بیان مسائل و مشکلات استان لرستان و ایثارگران این استان پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار