گزارش دفاع پرس از گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید حسن شاطری

ماجرای آلاچیق‌های ایرانی روبه‌روی شهرک‌های صهیونیستی چه بود؟/ سخنان سردار همدانی، حدادعادل و پناهیان

شهید شاطری قصد داشت در لبنان یک یادگاری از ایران بر جای بگذارد تا همگان بدانند یک ایرانی در برابر شهرک‌های صهیونیستی طوری به سمت هدف پیش می‌رود که اسرائیل مجبور می‌شود دور تا دور شهرک‌های خود از بتون‌های بلند استفاده کند تا فضای مفرح ایجاد شده که مملو از نام ایران است را نبینند.
کد خبر: ۴۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ - 14February 2015

ماجرای آلاچیق‌های ایرانی روبه‌روی شهرک‌های صهیونیستی چه بود؟/ سخنان سردار همدانی، حدادعادل و پناهیان

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس شب گذشته مسئولین، مدیران، خانواده های معظم شهدا جانبازان و ایثارگران و گروهی از افاغنه ایران در سالن همایش های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن گرد هم آمدند تا در دومین بزرگداشت شهید شاطری ایران و حسام خوشنویس آن سوی مرزها برای نسل جوان جوامع اسلامی از مجاهدت های صداقت گونه و جهادگونه او بگویند.

فرزند شهید شاطری: حاج حسن خودش را گرفتار دستور العمل ها نمی کرد

از درب سالن همایش که وارد شدم با فرزندان شهید شاطری احوالپرسی کردم. احسان پسر بزرگتر او که در غیاب پدر بار این رسالت را به دوش می کشد قدری برای ما از پدر و فعالیت های خودش در لبنان گفت. احسان شاطری بارزترین ویژگی پدرش را محرومیت زدایی دانست. پدرم برای خدمت به محرومین سر از پا نمی شناخت و مصداق آن حدیث پیامبراکرم(ص) که فرمودند" کسی که صبح بیدار شود و خودش را نسبت به امور مسلمین مسئول نداند مسلمان نیست" حقیقا حاج حسن خیلی خودش را گرفتار دستور العمل ها نمی کرد بلکه دوست داشت یک انقلابی تمام عیار باشد. نکته ای که در فعالیت های این شهید به چشم می خورد توجه به موضوعات فرهنگی بود. او می کوشید در حاشیه اقدامات انجام شده ایران نظام مقدس جمهوری اسلامی و مهم تر از آن ابعاد یک مسلمان شیعه بدرخشد و در جهان به یک مدل تبدیل شود.

در ادامه از احسان شاطری پرسیدیم که ماجرای ایران شناسی مقابل شهرک های صهیونیستی چه بود و وی این طور پاسخ داد؛ شهید شاطری در پل لبنان در پی آن بود که یک یادگاری از ایران در پیشانی این کشور بر جای بگذارد که مردم نسل های آینده بداند که یک ایرانی در صفر مرزی فلسطین اشغالی مقابل شهرک های صهیونیستی طوری به هدف پیش می رود که اسرائیل مجبور می شود دور تا دور شهرک های خود را از بتون های بلند استفاده کند تا فضای مفرح ایجاد شده که مملو از نام ایران را نبینند . چرا که در این پارک تقریبا 33 آلاچیق تحت عنوان استان های ایران ساخته شده که حقیقا نشان دهنده یک یران واقعی است.

وی در پایان صحبت های خود از همراهی پدرش در سال 85 و آغاز حضور حاج حسن در لبنان می گوید؛ بسیار مفتخرم که از روز اول فعالیت های او با او همراه شدم و در کنار او صداقت و صمییت رفتار و سخت کوشی را شناختم. 5 سال است در یکی از پروژه های ایران در بازسازی لبنان فعالیت می کنم و همان کارگاهی که پدرم برای خودکفایی مسالح آسفالت اعم از بتون و سنگ شکن را راه انداری کرده بود به فعالیت می پردازم.

امروز توقع مردم و مسئولین بالا رفته ودیگر به هر مدل کار ایرانی راضی نیستند چرا که شاطری آنقدر مدبرانه و مهندسی شده مدل ایرانی عرضه کرده که باید اقدامات ما با فرهیختگی بسیار بالایی انجام شود تا به چشم آید.

بر اساس این گزارش احسان به توصیه پدرش که اعتقاد داشت یک معنویت خاصی در لبنان وجود دارد در سال 89 در شهر بنیتیه لبنان ازدواج کرد.

ساعت 19/20 با قرائت قران و پخش سرود جمهوری اسلامی رسما مراسم آغاز شد.

سردار همدانی: حزب الله که به عنوان یک دستاورد بزرگ در آسمان مقاومت می درخشد به خاطر وجود امثال سردار شاطری است

سردار حسین همدانی جانشین قرارگاه ثارالله به نیابت از همرزمان در سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی پشت تریبون رفت و تجلیل از شهیدان را تجلیل از راه وتفکری دانست که این ره یافتگان برای ما و آیندگان بر جای گذاشتند.

وی تصریح کرد: تهاجم فرهنگی امروز به این یادواره ها که یک اقدام ارزنده فرهنگی است نیازمند است ما همواره نیازمند این مهم هستیم که در محضر شهیدان باشیم.

سردار همدانی دستاورد بزرگ حزب الله و پیشرفت سوریه و لبنان در اعتلای مقاومت را مدیون و مرهون حسام خوشنویس دانست و افزود: اگر امروز سوریه و لبنان از بحران خارج شده اند و دشمنان در رسیدن با اهداف خود ناکام مانده اند واز طرف دیگر حزب الله به عنوان یک دستاورد بزرگ در آسمان مقاومت اسلامی می درخشد به خاطر وجود امثال حسام خوشنویس و یا سردار شهید حسن شاطری است حقیقا ایشان نقش سازندگی ممتازی را در این عرصه ایفا کردند.

جانشین قرارگاه ثارالله به انصراف حاج حسن از رفتن به حج تمتع  سال 91 و پذیرفتن مسوولیت معاومت هماهنگ کننده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه اشاره کرد وگفت: در زمستان سال 91 ماموریتی در حلب سوریه اعلام شد که بنده به ایشان اطلاع دادم. در حالی که حاج حسن تمام کارهای خود را برای سفر به حج تمتع انجام داده بود اما با این اوصاف جهاد را ترجیح داد و ماند و حماسه آفرینی کرد البته شاید بسیاری ندانند که ایشان علیرغم سازندگی ، معاون هماهنگ کننده قرارگاه حضرت زینب(س) را در سوریه بر عهده داشتند. در راستای عملیات پاکسازی فرودگاه حلب حاج حسن بیش از 10 روستا را به تنهایی آزاد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستاورد شهدای ما امنیت در سوریه لبنان و عراق است پربار بودن دستاورد انقلاب اسلامی از فداکاری و ایثارگری شهدای بزرگواری همچون سردار شهید شاطری نشات می گیرد مردم بدانید آن چیزی که حاج حسن را به مرحله رستگاری رساند اعتماد به وعده های الهی و وفاداری به عهد و پیمان با شهدای 8 سال دفاع مقدس بود.

حداد عادل: فکر می کنم به خانواده و همرزمان او چه گذشته است

در بخش دیگر مراسم مستندی تحت عنوان شریک الانتصار با تکیه بر نمایش دستاوردهای بزرگ شهید شاطری یا حسام خوشنویس در لبنان به سمع و نظر حاضرین رسید بنا بر این گزارش غلامعلی حداد عادل در این مراسم حضور داشت و برای لحظاتی کوتاه پشت تریبون قرار گرفت او از خاطره یک روزه خود با سردار شهید حسن شاطری در لبنان گفت از سفری که چند سال پیش برای بازدید از مناطق بازسازی شده لبنان داشت.

وی این طور بیان کرد: دریک ماشینی به همراه سردار نشستیم و از بیروت تا لبنان را بازدید کردیم. ایشان کارهای انجام شده را برای ما توضیح دادند از روش مبنای کار و دستاوردها گفتند . در این دو سالی که از آن  می گذرد همواره این روز را به عنوان یک قاب خاطره به عنون یک یادگاری ارزشمند نگهداری می کنم.

حداد عادل گفت: وقتی آن روز را به خاطر می آورم که آنقدر شیفته و دلباخته پرکاری صدافت و تواضع او شده ام فکر می کنم به خانواده و همرزمان او چه گذشته است.

وی در پایان افزود: وظیفه ما در قبال آیندگان این است که زندگی شهید شاطری را به عنوان یک الکو به دانشگاه ها ببریم وبه نحو شایسته ای او را معرفی کنیم تا فارغ التحصیلانی با این جنس و ریشه معنوی را به جهان معرفی نماییم.

پناهیان: اگر شهید شاطری را جامعه به خوبی بشناسد آنگاه سطح توقع مردم از مدیران بالا می رود

پس از خاطر ه گویی غضنفری رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان عرض ارادت حقیقت پور نائب رییس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس و حجت الاسلام یعقوبی نماینده افاغنه مهاجر در ایران حجت الاسالم پناهیان به سخنرانی پرداخت او اعتقاد دارد باید شهید شاطری به عنوان یک مدیر میانی با شاخصه های جهادی کاملا روشن و مشخص به جهانیان معرفی شود.

وی تصریح کرد: اگر شهید شاطری را جامعه به خوبی بشناسد آنگاه سطح توقع مردم از مدیران بالا می رود نباید به تقدیرهای شعارگونه پیرامون شهید شاطری بسنده نماییم.

پناهیان تاکید کرد: شهید شاطری با سرداران دوران دفاع مقدس تفاوت های بسیاری دارد زیرا او فرماندهی اش در میان مردمی بود که از جهات مختلف با او فاصله داشند حاج حسن بر مردم غرب اسلام فرماندهی می کرد. هیچ گاه در این موقعیت های سخت از روحیات پرخاشگری و ادعای همه چیز را می داد بهره نبرد به جای آن سرعت انتقال و خوش فهمی، حافظه بسیار قوی دقت در جزییات بلند نظری درایت و دوراندیشی را پیشه کرد. نمونه بارز آن تندیس شهید متوسلیان بود او این طرح را ارائه و تندیس را به کمک دانشجویان دانشگاه هنر انجام داد ولی بسیاری در ایران با این طرح مخالفت کردند اما جالب است امروز همان ها با تندیس شهید متوسلیان عکس یادگاری می گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اعتقاد به خدمت در راستای محرومیت زدایی همراه با توکل و توسل فراوان افزود: او با اعتقاد به نصرت الهی و توسل به اهل بیت خاصه حضرت فاطمه زهرا (س) جهادی عمل می کرد حاج حسن دشمن را به واقع ضعیف می دانست وبه اسرائیل می خندید. اگر شهید شاطری امروز بود به این دست و پا زدن ها برای ایجاد استکبار نیز می خندید و این هزینه های متحمل شد ه را یک شوخی بیش می دانست . خاک بر سر آنهایی که ادعای عشق به میهن را داشتند و فریاد نه غزه نه لبنان را سر دادند و روزی را دیدم  که برای ابراز شرمندگی بر سر یادمان شهید شاطری سجده می کردند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان با بیان اینکه خداوند متعال چه برخوردی با این شهدای خستگی ناپذیر و جهادی تمام عیار دارد گفت: بنده از نزدیک شاهد بودم که خداوند زمان را برای فعالیت های او وسعت داده و برکت در کارهایش ایجاد شده بود خدا موجبات اثر گذاری در کارهای او را فراهم آورد و مهمتر از همه محبوبیت برای او آفرید به گونه ای که پس از شهادتش مسیحیان نیز برای او عزاداری کردند خداوند او را دوست داشت و به دست بدترین اقشیا به شهادت رساند و مزد جهاد او را این طور عنایت کرد.

انتهای پیام/ م.ب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار