بازدید معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم از خبرگزاری دفاع مقدس

محمد جواد محرابی با حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، از دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در استان بازدید کرد.
کد خبر: ۴۱۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ - 13August 2020

بازدید معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم از خبرگزاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «محمدجواد محرابی» معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، در ادامه بازدید‌های دوره‌ای خود از دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در استان بازدید کرد.

حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در این بازدید طی سخنانی با اشاره به اهمیت جوانگرایی و توجه به جوانان در اداره امور اظهار کرد: شهید زین الدین و شهید باکری در سنین جوانی فرماندهی لشکر را بر عهده داشتند و هر جا جوانان زمام امور را بدست بگیرند، انقلابی بر پا می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از موازی کاری عنوان کرد: باید در تمام زمینه‌ها تعامل و همکاری بوجود آید و بخصوص در حوزه خبرگزاری دفاع مقدس، خبرنگارانی از رده‌های نیرو‌های مسلح استان، تیپ ۸۳ و دیگر دستگاه‌های مرتبط اخبار حوزه ایثار و شهادت آن رده و خدماتی را که در سطح جامعه ارائه می‌شود، ارسال می‌کنند و به همین مناسبت درصدد برگزاری دوره مقدماتی آموزش خبرنگاری هستیم.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: نام ۹ خلبان شهید از قم در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد و همچنین لشکر ۱۷ نقش بارزی در عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران داشت و مسئولیت رسانه هاست که این ویژگی‌های قم را منتشر کنند.

لقمانپور به موزه انقلاب و دفاع مقدس استان اشاره و ابراز کرد: فیزیک و ابنیه کل چهار طبقه موزه در حال آماده سازی و افتتاح در شهریورماه است و ان شاءالله پس از آماده سازی سالن و صوت و نور و پرده سالن آمفی تئاتر، این سالن تبدیل به سینمایی ویژه نمایش فیلم‌های دفاع مقدس خواهد شد.

وی با اشاره به مراحل درخواست مجوز نشریه تخصصی حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: به دنبال آن هستیم فضای علمی را در موزه ایجاد کنیم و در همین راستا، دوره کاردانی امور فرهنگی و موزه و کارشناسی روایتگری دفاع مقدس در موزه ایجاد خواهد شد.

محرابی نیز با بیان اینکه قم، استان خبرخیزی است، گفت: در بحث خبرگزاری‌های تخصصی و نشریات علمی پژوهشی سرآمد هستیم و پایگاه سه خبرگزاری مطرح کشوری به نام‌های ابنا، حوزه و رسا در قم است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی در قم به موضوع محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و افزود: همکاران رسانه‌ای ما در استان از ناحیه محدودیت‌های کرونایی به شدت متضرر شده اند با اینحال توانسته ایم با همکاری بسیج رسانه و خانه مطبوعات و .. انسجام و همدلی و تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم.

در این بازدید، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و ابوالفضل بمانی سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس در استان با تقدیم هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند همچنین مجلاتی از کتاب ستاره‌های پرفروغ به بازدیدکنندگان اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار