معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد خبر داد؛

اجرای 30 برنامه به مناسبت سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی

محمدحسن فاضلی از اجرای 30 برنامه به مناسبت سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی در مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ - 14August 2020

«محمدحسن فاضلی»، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: به مناسبت سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی، 30 برنامه در مرکز استان در قالب سی‌امین سالگرد اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وضع قرمز استان بیان کرد: مهم‌ترین برنامه هر ساله اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد که دیدار با آزادگان سرافراز استان بوده است لغو شده است و به همین مناسبت با کلیه آزادگان این استان طی تماس تلفنی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

فاضلی افزود: همایش‌های برنامه‌ریزی شده برای تجلیل از آزادگان به دلیل حفظ سلامت این عزیزان آزاده لغو شده است و برنامه زنده تلویزیونی تحت عنوان «سی‌سال سرافرازی» از شبکه استانی تابان، شنبه 25 مرداد از ساعت 9 الی 10.5 پخش می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد بیان کرد: پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مناطقی که برگزار می‌شود آزادگان به خاطره گویی دوران اسارت خود پرداختند. هم‌چنین در ادارات استان از آزاده‌هایی که مشغول به فعالیت هستند تقدیر به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: شنبه مورخ 25 مرداد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد به همراه «محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی از تعدادی آزاده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تقدیر می‌کند.

فاضلی با اشاره به برنامه‌های سی‌امین سالگرد افزود: یادواره شهدای آزاده به صورت مجازی برگزار خواهد شد. نورافشانی شب بیست‌وپنجم با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی استان اجرا خواهد شد. هم چنین توسط صداوسیمای مرکز استان و رادیو از خانواده‌های آزاده دعوت به عمل می‌آید.

معاون فرهنگی بنیاد ادامه داد: میزگردی با حضور تعدادی از آزادگان توسط یکی از خبرگزاری‌ها صورت می‌گیرد. هم چنین خاطره‌نگاری و مصاحبه با آزادگان توسط اداره در حال ضبط و تدوین است.

وی با اشاره به کنگره ملی «الماس‌های درخشان» که کشوری است گفت: این کنگره یکشنبه 10 صبح همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی در اداره کل پخش خواهد شد و از سه نفر از آزادگان تجلیل می‌شود.

این مسئول افزود: برنامه گلباران شهدای گمنام میدان امیرچخماق یزد و گلزار شهید محراب آیت الله «صدوقی» (ره) چهارشنبه با حضور تعدادی از مسئولین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات افزود: مسابقات فرهنگی به مناسبت سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی  در اپلیکیشن «شهدای یزد» برای شرکت عموم مردم راه اندازی شده است.

محمدحسن فاضلی با اشاره به آزادگانی که فوت کرده‌اند بیان کرد: با حضور مسئولین از خانواده این عزیزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیدار و تجلیل به عمل می‌آید.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تصریح کرد: سامانه‌ای در پیام‌رسان‌های‌ ایتا و واتساپ راه اندازی خواهد شد که خاطرات، تصاویر و اسنادی که در رابطه با آزادگان است در آن بارگذاری شود.

وی در پایان گفت: برنامه «شب خاطره» آزادگان مدافع حرم دوشنبه شب، 27 مرداد ساعت 9 الی 10 شب، در آسایشگاه جانبازان، جنب پارک آزادگان، برگزار خواهد شد و از جانبازان نخاعی این آسایشگاه و آزادگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار