رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

تأمین زمین برای ساخت حدود ۳۰ هزار مسکن ایثارگران تا پایان سال/ حفظ حرمت جامعه هدف، خط قرمز بنیاد شهید است

«سعید اوحدی» گفت: تا پایان سال، زمین برای ساخت نزدیک به ۳۰ هزار مورد مسکن را با این حرکت جهادی که در استانداران عزیز، وزارت مسکن و شهرسازی می‌بینیم، تأمین می‌کنیم که این اتفاق برابر است با زمین و مسکنی که در ۱۲ سال گذشته واگذار شده است.
کد خبر: ۴۱۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ - 14August 2020

تأمین زمین برای ساخت حدود ۳۰ هزار مسکن ایثارگران تا پایان سال/ حفظ حرمت جامعه هدف، خط قرمز بنیاد شهید استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (جمعه) در با حضور در برنامه «دستخط» که از شبکه پنج سیما پخش شد، قداست بنیاد شهید و امور ایثارگران را به اعتبار جامعه هدف این بنیاد دانست و با بیان این‌که به اعتبار آن‌هاست که بنیاد شهید عزت پیدا کرده است، اظهار داشت: این اعتبار را خداوند به بنیاد شهید داده است که اگر این اعتبار را درک کردیم، می‌توانیم در مسیر خدمت قرار گیریم؛ اما اگر نگاه ما به بنیاد شهید، یک نگاه تشکیلاتی و مدیریتی باشد، آن‌جا ابتدای مشکلی است که با آن مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت حقوق بازنشستگی خانواده‌های معظم شهدا، تصریح کرد: بنا به دلایل مختلفی حقوق بازنشستگی خانواده معظم شهدا از سال ۹۵-۹۴ پرداخت نشده بود و خب بحمدلله حل شد و انجام گرفت.

«اوحدی» ادامه داد: برخی از حقوق حقه جانبازان عزیز و آزادگان ما از سال ۹۱ پرداخت نشده بود که بحمدالله با مصوبه‌ای که از دولت گرفتیم، پرداخت شد؛ البته هنوز بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها و مطالبات باقی‌مانده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خط قرمز این نهاد را حفظ حرمت جامعه هدف خود دانست و تأکید کرد: ما باید سعی و تلاش کنیم که رنگ و بوی مدیریت جهادی را محقق کنیم؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تا به‌صورت هفتگی به یک استان برویم که در کنار آن، توفیق بزرگی را خداوند نصیب‌مان کرده است که هفته‌ای با سه یا چهار خانواده شهید دیدار کنیم.

وی در تشریح وضعیت مسکن ایثارگران، با بیان این‌که باید بیش از ۵۰ هزار مسکن را باید تأمین کنیم، گفت: هیأت دولت مصوب کرده است که تا پایان دولت، ۲۰ هزار مسکن ایثارگران را در کل کشور تامین کنیم؛ البته زمینه ساخت را تامین کنیم، چون ساخت حدود یک سال طول می‌کشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که مسئله مسکن ایثارگران در استان یزد، ۱۰۰ درصد حل شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال، زمین برای ساخت نزدیک به ۳۰ هزار مورد مسکن را با این حرکت جهادی که در استانداران عزیز، وزارت مسکن و شهرسازی می‌بینیم، تأمین می‌کنیم که این اتفاق برابر است با زمین و مسکنی که در ۱۲ سال گذشته واگذار شده است.

وی با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده در بانک «دی»، تصریح کرد: بخشی از سهام بانک دی مسدود شده بود؛ اما با تمهیداتی که فراهم شد، سهام آزاد شد و فکر کنم یکی از مصادیق شفاف‌سازی در حوزه مالی، همین آزادسازی سهامی بود که حق سهامدار است.

«اوحدی» افزود: توصیه من به جامعه ایثارگری این بود که برای فروش سهام عجله نکنند، چون اتفاقات خوبی در بنیاد شهید رخ می‌دهد. من یک حرکت و جوششی را بین همکاران عزیز می‌بینم، چون در این فضا است که خلاقیت‌ها رشد می‌کند. به همین علت فکر می‌کنم تا پایان شهریور مشکلات، از قبیل زیان انباشته‌ای که در بانک دی بود، جبران می‌شود و زمینه را برای افزایش سرمایه در بانک دی فراهم می‌کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، یعنی در واقع تمامی جامعه ایثارگری و فرزندانی که تحت تکفل هستند، تحت پوشش بیمه تکمیلی دی قرار دارند، گفت: در چنین شرایط فشار اقتصادی، به‌صورت طبیعی بیمه دی با مشکلاتی مواجه شد و تعدادی از طرف‌های قرارداد بیمه دی به دلیل اینکه نتوانستند تعهدات خود را به‌موقع انجام دهند، فسخ قرارداد کردند؛ مثلاً از ۱۷ هزار طرف قرارداد، یک‌باره روی ۹ هزار طرف قرارداد افتادیم که این شرایط را قدری سخت می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که امیدوارم از هفته آینده مشکل طرف قرارداد نداشته باشیم و به شرایط دو سال پیش برگردیم، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با وزیر محترم رفاه امضا می‌کنیم که همه مجموعه‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های تامین اجتماعی، طرف قرارداد بیمه دی شوند.

«اوحدی» با بیان این‌که تلاش ما این است تا در سازمان اقتصادی کوثر شفاف‌سازی شود، گفت: سازمان اقتصادی کوثر زیان‌ده نیست؛ چون یک مجموعه‌ای از شرکت‌ها هستند و برآیند کلی آن‌ها امسال برآیند بسیار خوبی است.

وی با اشاره به دو رویکرد در زمینه سازمان اقتصادی کوثر، این دو رویکرد را انضباط و شفاف‌سازی مالی در حوزه‌ اجرایی و انضباط اداری عنوان و تصریح کرد: ما دو شورا درست کرده‌ایم که این شورا‌ها در واقع کمیته‌های زیرمجموعه‌ای دارد که کاملاً رصد می‌کنند که پالایشی از شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر داشته باشیم؛ برخی از شرکت‌های ما زیان‌ده هستند، چه دلیلی دارد نگه داریم؟ حتماً باید از آن رشته فعالیت خارج شویم و آن رشته فعالیت‌هایی که در راستای اهداف بنیاد شهید تلقی می‌شود تقویت شود؛ باید از شرایط بنگاه‌داری اقتصادی خارج شویم و حضور فعال و موثر را در عرصه اقتصادی کشور داشته باشیم.

«اوحدی» افزود: بسیاری از این شرکت‌ها در بورس حضور دارند. شاید بزرگترین و اولین هلدینگ و مجموعه اقتصادی که در حوزه کشاورزی وارد بورس شد، هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر است. تمهیداتی را فراهم کرده‌ایم که پنج شرکت دیگر سازمان اقتصادی کوثر وارد بورس شود. امیدواریم بتوانیم شاهد خبر‌های خوبی باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آمار خانواده‌های معظم شهدا، این آمار را حدود ۲۳۰ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: آزادگان ما یک جامعه ۴۳-۴۲ هزار نفری هستند که با خانواده‌های آن‌ها ۱۶۰ هزار نفر می‌شوند؛ همچنین جانبازان ما نیز حدود ۵۸۰ هزار نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع خانواده‌های جامعه هدف ما بیش از ۳ و نیم میلیون نفر است که در بین این عزیزان شهدای مدافع حرم را هم داریم. می‌خواهم عرض کنم یکی از مجموعه عزیزانی که مظلوم هستند، ولی به واقع مظلومیت مضاعف دارند هم شهدای مدافع حرم و هم خانواده معزز آن‌ها هستند.

«اوحدی» با اشاره به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به رزمندگان تیپ «زینبیون» و لشکر «فاطمیون»، گفت: «زینبیون» عزیزان پاکستانی بودند که عمدتاً به کشور‌های خودشان برگشتند و «فاطمیون» نیز عزیزان افغان ما هستند که من در همایشی، به این عزیزان عرض کردم که شما مهاجر نیستید؛ شما صاحب این مملکت هستید. عزیزان بزرگوار افغان ما که به کشور خود برنگشتند و در ایران هستند، حتی آن‌هایی که برگشتند؛ اما علاقه‌مند بودند تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرند، حتماً وظیفه ماست و افتخار می‌کنیم که جمعی از خانواده جامعه هدف ما، عزیزانی هستند که همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی به موضوع شهدای کادر درمانی کشور اشاره و با بیان این‌که بیش از ۱۴۰ شهید در این حوزه داریم، تصریح کرد: بعد اینکه تعدادی از این عزیزان مبتلا شده و به درجه بالای شهادت رسیدند، دو گردش کار تنظیم و خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شد؛ یک گردش کار را وزیر بهداشت تنظیم کرد و یک گردش کار هم از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح بود. پیشنهادی که دادند، این بود که از این عزیزان به عنوان «شهدای سلامت» یا «شهدای خدمت» اسم ببریم که در واژگان بنیاد شهید چنین واژگانی را نداشتیم؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب اسلامی این درخواست‌ها را به شورای عالی امنیت ملی انتقال دادند و با نظری که ایشان فرمودند، این‌ها «شهدای خدمت» تلقی شوند و در حکم شهید، شورای امنیت ملی هم فرمایش حضرت آقا را در جلسه‌ای مطرح کردند و مصوبه آن را گرفتند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: من این خبر خوب را بیان کنم که هفتم مرداد، آئین‌نامه اجرایی شهدای خدمت که «در حکم شهید» تلقی می‌شوند، به بنیاد شهید ابلاغ شد و کمیته‌ای با عنوان کمیته ملی رسیدگی به امور شهدای عزیز، به‌عنوان کمیته ملی در مرکز، در وزارت بهداشت تشکیل می‌شود که این مجموعه پرونده‌ها را بررسی می‌کنند و حتماً دستورالعملی در جلسه اول ما تنظیم می‌شود که بر اساس آن دستورالعمل، بنیاد شهید ورود به پرونده‌ها داشته باشد و این عزیزان تحت پوشش کامل بنیاد شهید قرار بگیرند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها