به همت دانشجویان دانشگاه بیرجند

هواپیما فوق سبک "علمدار آسمان" در خراسان جنوبی ساخته شد

سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند از ساخت هواپیما فوق سبک "علمدار آسمان" خبر داد و گفت: این هواپیما مجهز به دوربین آنلاین با برد 500 متر است و هدف این پرنده شناسایی منطقه است.
کد خبر: ۴۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 14February 2015

هواپیما فوق سبک

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، ناصر مهرشاد سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان این مطلب گفت: این هواپیما به همت دانشجویان گروه رباتیک و هسته علمی بسیج دانشگاه صنعتی بیرجند ساخته شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه انجام شده برای این هواپیما یک میلیون و 500 هزار تومان است که در مدت یک ماه و در قالب کار تیمی ساخته شده است، افزود: این پرنده رادار گریز بوده و با نیروی الکتریکی کار میکند و از مزایای آن، هدایت راحت و آسان و پایدار بودن آن است که به راحتی قابل کنترل است.

مهرشاد با اشاره به سایر مزایای این طرح، اظهار داشت: این هواپیما بدون چرخ بوده و به صورت دست پرتاب عمل میکند که باعث بهینه شدن پارامترهای آیرودینامیک آن شده و دارای سقوط ضربهپذیری بالایی است و به همین دلیل فرود آن در هر شرایطی امکانپذیر است.

وی با اشاره به مشخصات این هواپیما، بیان داشت: این هواپیما پرتابل با وزن 820 گرمی از شش قسمت تشکیل شده که داخل کوله پشتی سرباز جا میگیرد و در زمان کمتر از پنج دقیقه قابل مونتاژ و پرواز است و برای شناسایی مکانهای صعبالعبور میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند در ادامه افزود: طول بال یک متر، طول بدنه 90سانتی متر، وزن هواپیما 820 گرم، تایپ پروازی پایدار، تراست(رانش) موتور 600 گرم، مدت پرواز 20 دقیقه و هدف از ساخت آن  بومی سازی ساخت انواع پهبادها در دانشگاه صنعتی بیرجند است.

شایان ذکر است، عباس دوست محمدی، سید رضا حضرتی، کیوان عرفانی، موسی امیری، مسعود یوسفی و مهدی سبزه کار این پروژه را با توجه به هم مرز بودن اقلیمی استان خراسان جنوبی با کشورهای همسایه برای  شناسایی طراحی و اجرا کردند.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها