چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد خبر داد؛

تدوین کتاب دستاورد‌های چهل ساله دفاع مقدس یزد

سرهنگ منصور زارع گفت: با حمایت فرمانداری یزد خاطرات رزمندگان یزدی به منظور نمایش دستاورد‌های چهل ساله دفاع مقدس یزد در کتابی گردآوری و چاپ می‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ - 15August 2020

سرهنگ پاسدار «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت:  در جلسه‌ای که در فرمانداری یزد، با حضور سید «محمد رستگار» فرماندار استان یزد برگزار شد، در مورد تدوین کتاب دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس یزد، با حمایت فرمانداری بحث و گفت وگو شد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این جلسه برنامه ریزی موضوعات مختلفی از قبیل جمع آوری فعالیت‌ها و دستاورد‌های چهل ساله دفاع مقدس، تدوین کتاب جهت ارائه در کنگره ملی شهدای استان، بررسی موضوع احداث و تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان یزد و هم چنین برنامه ریزی به منظور تسریع در جمع آوری اطلاعات مربوط به نقش شهرستان یزد در هشت سال دفاع مقدس بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به  اینکه ۶۱ شهید گمنام در شهرستان یزد در ۲۶ نقطه یادمانی تدفین شده اند، افزود: برخی از این یادمان‌ها نیاز به پیگیری برای تکمیل شدن دارند که برنامه ریزی‌های لازم دراین خصوص در حال انجام است.

زارع با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس گفت: در این دانشنامه نقش شهرستان یزد در سه حوزه شهداء و اشخاص، فرهنگی و اجتماعی، جغرافیا و نظامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: انشاالله این دانشنامه در کنکره ملی شهدا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد در پایان تصریح کرد: مقرر شد با حمایت فرمانداری آن دسته از خاطراتی که مربوط به رزمندگان یزدی است در کتابی گرد آوری و چاپ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار