استفاده حداکثری از فناوری‌های سایبری بومی در مهار تهدیدات زیستی

در بازدید فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح از قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل، بر استفاده حداکثری از فناوری‌های سایبری بومی در مهار تهدیدات زیستی تأکید شد.
کد خبر: ۴۱۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ - 15August 2020

استفاده حداکثری از فناوری‌های سایبری بومی در مهار تهدیدات زیستیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دکتر «حسن عراقی‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و جمعی از فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح با حضور در سازمان پدافند غیرعامل کشور از دستاورد‌های عملیاتی و اقدامات فناوری محور قرارگاه پدافند زیستی کشور در تشخیص و مهار تهدیدات نوین با هدف آشنایی با سامانه GIS سازمان دام‌پزشکی کشور که با حمایت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تولید شده و در اختیار این سازمان قرار گرفته و در تمام کشور در حال بهره‌برداری است،‌ بازدید کردند.

همچنین سامانه رصد و پایش تهدیدات قرارگاه پدافند زیستی کشور که براساس نظام مراقبت زیستی تولید شده است و در زمینه شناسایی بیماری‌ها ازجمله بیماری‌های واگیر، حوادث و... از طراحی قابل توجهی برخوردار است نیز مورد بازدید فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح قرار گرفت.

آشنایی با سامانه شبیه‌ساز تهدیدات زیستی و سامانه تصمیم‌یار تصمیمات مدیریت تهدیدات زیستی نیز از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح ضمن تقدیر از تلاش‌های قرارگاه پدافند زیستی کشور در تولید سامانه‌های یادشده در جمع‌بندی این برنامه مقرر کردند زمینه همکاری بیشتر برای بهره‌برداری از این سامانه‌ها در نیرو‌های مسلح فراهم شود.

در سال‌های اخیر سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای ارتقای آمادگی‌ها و تاب‌آوری ملی در برابر تهدیدات نوین، تلاش کرده است با استفاده از فناوری‌ها نوین بومی الگو‌های مدرنی از تشخیص تهدید و اقدامات مقابله‌ای را بسط و توسعه داده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار دهد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار