حجت‌الاسلام رئیسی:

لزوم تشکیل دادگاه بین‌المللی حقوق بشر اسلامی/ اقدام اخیر امارات چهره ارتجاع عرب را نمایان کرد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اعلامیه حقوق بشری که بین کشور‌های اسلامی قطعی شد، باید ضمانت اجرایی پیدا کند، گفت: ازجمله ضمانت اجرایی حقوق بشر، تشکیل دادگاه بین‌المللی اسلامی است که ناقضان و ضایع‌کنندگان حقوق بشر را به محاکمه بکشاند.
کد خبر: ۴۱۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ - 15August 2020

اعلامیه حقوق بشری که بین کشور‌های اسلامی قطعی شد باید ضمانت اجرایی پیدا کند/ کسانی که در تروریسم اقتصادی عرصه را بر زندگی بسیاری از مردم دنیا تنگ می‌کنند، باید مورد مواخذه قرار گیرند/ پیوند امارات و اسرائیل را پیوند مردم امارات نمی‌دانیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی، اظهار داشت: حقوق بشر از نگاه ما مبتنی بر دین و ارزش‌های دینی است؛ خداوند به تمام انسان‌ها کرامت ذاتی اعطا کرده است و هیچ‌کس حق ضایع کردن حقوق افراد را ندارد.

وی افزود: اعلامیه حقوق بشری که بین کشور‌های اسلامی قطعی شد، باید ضمانت اجرایی پیدا کند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ازجمله ضمانت اجرایی حقوق بشر، تشکیل دادگاه بین‌المللی اسلامی است که ناقضان و ضایع‌کنندگان حقوق بشر را به محاکمه بکشاند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: امروز کسانی که در تروریسم اقتصادی عرصه را بر زندگی بسیاری از مردم دنیا تنگ می‌کنند باید مورد مؤاخذه قرار گیرند که جز در یک دادگاه بین المللی صالح امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: کسی تصور نکند که در شرایطی که استکبار جهانی و نظام سلطه با قدرتش بسیاری از کشور‌ها را تحت سلطه قرار داده است، آن‌ها را نمی‌توان مواخذه کرد. ما توانستیم بر منطقه غرب آسیا مسلط شویم و امروز قدرت و توان نظام اسلامی در منطقه، دشمن را عصبی کرده و امروز قدرت آمریکا از همه زمان‌ها ضعیف‌تر است.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: نحوه برخورد دولتمردان آمریکایی و اروپایی با معترضان وضعیت حقوق بشر در این کشور‌ها نقاب را از چهره آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کنار زده و نشان داده که آن‌ها بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند؛ آن‌ها کشور‌هایی مثل ایران و چین را دشمن خود معرفی می‌کنند در حالی که اولین دشمن آن‌ها مردم خودشان هستند؛ زیرا آن‌ها حقوق انسانی مردم کشورشان را همواره تضییع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تبعیض نژادی موجود در آمریکا مقابل چشم همه عالم است، گفت: تبعیض در ذات نظام آمریکایی و نظام سلطه است، جریان تبعیض و بی عدالتی یک حادثه نیست، بلکه سیستمی است و اراده مردم در آمریکا، اروپا و عالم مبارزه با جریان بی عدالتی است تا این جرقه مشتعل شده و این نظام را به زیر بکشد؛ لذا تا وقتی این تبعیض شکسته نشود، روند استعماری فعلی ادامه دارد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: یقین داریم پرچم عدالت‌خواهی و حفظ حقوق انسان جمهوری اسلامی در دنیا جلوه‌های بسیاری خواهد داشت و روز به روز وضعیت برتر و بهتر خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: اتفاقی که در امارات افتاد و با آدمکش‌ها و کودک‌کش‌ها رابطه برقرار کردند، چهره ارتجاع عرب را روشن کرد؛ در واقع پیوند امارات با جریان کودک‌کش رژیم صهیونیستی چهره ارتجاع عرب را هم نمایان کرد؛ البته این پیوند را پیوند مردم امارات نمی‌دانیم، بلکه این پیوند حاکمان از خدا بی خبر این کشور است.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: هرچند با کاری که دولت امارات در یمن کرد، چهره آن‌ها نمایان شده بود، اما امروز با این توافق چهره آن‌ها برملاتر شد؛ به همین جهت فکر می‌کنیم این حرکت‌ها نهضت دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان در کشور‌های عربی، منطقه و آمریکا روز به روز رونق بیشتری خواهد گرفت و نگاه به حقوق انسان و توجه به حقوق بشر روز به روز بیشتر می‌شود.

وی سپس تصریح کرد: فکر می‌کنیم بسیاری از فریاد‌هایی که برای حفظ حقوق بشر بلند است، باعث شده تا یک هم‌نوایی بین این فریاد‌ها در حال شکل‌گیری باشد؛ از سوی دیگر از برکات خون شهدا این است که چهره واقعی ناقضان حقوق بشر مشخص‌تر می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه ما از همه فریاد‌های عدالت‌خواهان در هر جای عالم حمایت می‌کنیم، گفت: ما در عرصه دفاع از حقوق بشر به دنبال ارتباط‌گیری با دیگر کشور‌ها در قالب مجموعه پیوسته‌ای هستیم تا در بحث حقوقی ظرفیت بسیاری در مجموعه کشور‌های اسلامی داشته باشیم؛ بر این اساس به دنبال این هستیم تا اتحادیه‌ای در این زمینه برای دفاع از حقوق حق‌خواهان بوجود بیاید.

وی در ادامه به موضوع شیوع کرونا هم و نقض حقوق بشر هم اشاره و بیان کرد: امروز کرونا برای ما و دیگران مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ لذا هر کس در این زمینه هر کمکی که می‌تواند برای سایرین انجام می‌دهد؛ اما اینکه برخی کشور‌ها به سرکردگی آمریکا با وجود کرونا تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند، آن‌ها اقدامشان ضدحقوق بشر است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: آن‌هایی که مردم را از حق استفاده از منابع طبیعی محروم می‌کنند، اقدام آن‌ها ضد حقوق طبیعی مردم است؛ آن‌هایی هم که در ظاهر عنوان می‌کنند طرفدار حقوق انسان هستند، اما با مطالبه‌کنندگان حقوق انسانی برخورد می‌کنند، تروریست واقعی هستند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: اگرچه رسانه‌های بیگانه و امپراطوری رسانه‌ای نمی‌خواهند حق روشن شود، ولی وجدان بیدار جهان بین عمل آن‌ها و حق، تمییز قرار قایل می‌شود؛ از سوی دیگر آن‌هایی که اهل قلم هستند در این رابطه وظیفه دارند تا ترفند‌های دشمنان را بیان کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار