چهل‌سالگی سرو/ شهریاری مطرح کرد؛

لزوم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید چهلمین سالگرد دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرامی داشته شود و در این راستا به نسل جوان آرمان‌های شهدا و دفاع مقدس تبیین شود.
کد خبر: ۴۱۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ - 15August 2020

باید چهلمین سالگرد دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرامی داشته شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی، امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایستادگی مردم ایران اسلامی است که برای دفاع از دین و خاک وظیفه‌شان را به خوبی انجام دادند و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید این رشادت‌ها در دفاع مقدس فراموش شود پس این رشادت‌ها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: متاسفانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس امسال به‌دلیل شیوع کرونا با محدودیت‌هایی همراه شد؛ اما با این وجود باید چهلمین سالگرد دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرامی داشته شود و در این راستا به نسل جوان آرمان‌های شهدا و دفاع مقدس تبیین شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در دفاع مقدس، ایران از نظر نظامی و تجهیزات با کمبودهای بسیاری مواجه بود و به‌دلیل اینکه تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود، آمادگی برای جنگ و دفاع در آن زمان وجود نداشت درحالی‌که شرق و غرب با انواع و اقسام تجهیزات رژیم صدام حسین را حمایت می‌کردند.

وی عنوان کرد: ما دین خود را پس از پایان جنگ نتوانستیم به شهدا و رزمندگان ادا کنیم؛ چرا که در این جنگ هشت ساله تنها ایستادگی، شجاعت و ایثار مردم ایران باعث شد تا ذره‌ای از خاک وطن از ایران جدا نشود.

شهریاری با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس گفت: هنوز هم یک هزار و ۷۰۰ شهید دفاع مقدس مفقود‌الاثر هستند و تعدادی از شهدا نیز تحت عنوان گمنام به خاک سپرده شده‌اند و همگان وظیفه دارند دفاع مقدس را گرامی بدارند.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه و اجرای برخی برنامه‌ها نیازمند استعلام نظر کارشناسی از مسئولان بهداشتی کشور است تا در این ارتباط از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان شهروندان تمهیدات مناسب اندیشیده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری با نصب بنرها و پوسترهایی با موضوع دفاع مقدس و انجام پژوهش‌ و مطالعات پیرامون دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که در چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌توان انجام شود.

وی گفت: دستگاه‌های معین احداث یادمان شهدا تا پایان شهریور باید تکلیف خود را مشخص و نسبت به اتمام سریع این یادمان‌ها اقدام کنند و این دستگاه‌ها در صورت عدم توانایی برای احداث این یادمان‌ها باید این موضوع را اعلام کنند تا تصمیم دیگری اتخاذ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها