استاندار خراسان‌ جنوبی:

«آزادگان» نماد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند

استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: آزادگان در دوران اسارت و بعد از آزادی، نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.
کد خبر: ۴۱۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ - 15August 2020

«آزادگان» نماد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان‌ جنوبی ظهر امروز در دیدار با جمعی از آزادگان استان خراسان‌ جنوبی، اظهار داشت: در زمانی که جمهوری اسلامی، تشکیلاتی نوپا بود و حتی تجهیزات و امکانات خاصی برای مقابله با دشمن نداشت، اقشار مختلف مردم برای دفاع از کیان میهن، اعلام آمادگی کردند و حضور در جبهه را وظیفه ملی و مذهبی خود می‌دانستند.

وی بیان داشت: آن زمان، کسی برای جلب مادیات یا استخدام و کسب مقام و جایگاه در جبهه حضور پیدا نمی‌کرد، بلکه همه خالصانه و برای رضای خدا، جان خود را هدیه می‌کردند.

استاندار خراسان‌ جنوبی با تأکید بر ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، تبیین کرد: یکی از خلأهای جدی ما این است که نتوانسته‌ایم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه وظیفه همه ماست که خاطرات دوران طلایی دفاع مقدس را مکتوب کنیم و در اختیار آیندگان قرار دهیم، تصریح کرد: سختی‌ها و مرارت‌هایی که آزادگان در دوران اسارت تحمل کرده‌اید، اصلاً با آن چه در کتاب‌ها و فیلم‌ها به تصویر کشیده شده، قابل قیاس نیست و هیچ کدام ما که آن شرایط را درک نکرده‌ایم، هرگز نمی‌توانیم آن فشارهای روحی و روانی را تصور کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی در این نشست صمیمی، ضمن استماع مشکلات و خواسته‌های آزادگان، طی تماس تلفنی با عیسی‌زاده، رئيس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، موارد مطرح شده را منتقل کرد و برای طرح موضوعات در کمیته‌های مرتبط و پیگیری آن‌ها، از وی قول مساعد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها