توافق ابوظبی و تل‌آویو چگونه باعث افزایش نقض حقوق بشر خواهد شد؟

مرکز رسانه‌ای فعال در مسائل حقوق‌بشری در ارزیابی خود از توافق امارات و رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این توافق باعث افزایش نقض حقوق بشر از فلسطین گرفته تا یمن و لیبی خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ - 15August 2020

توافق ابوظبی و تل‌آویو چگونه باعث افزایش نقض حقوق بشر خواهد شد؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مرکزی فعال در زمینه حقوق بشر پیش‌بینی کرد که توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی منجر به افزایش نقض حقوق بشر به ویژه حقوق فلسطینیان خواهد شد.

تریبون «هیومدیا» وابسته به «دیدبان حقوق‌‌بشر اورمدیترانه» (فعال در حوزه‌ اروپا و مدیترانه) به ده نکته اشاره کرد که توافق مذکور به شکل گسترده‌ای حقوق‌بشر را نقض خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این توافق حقوق تضمین شده شهروندان فلسطینی در قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده گرفته و به صورت ضمنی بر حق «اسرائیل» در اشغال اراضی فلسطینی از جمله طرح اشغالی «الحاق کرانه باختری» را به رسمیت می‌شناسد؛ چرا که چیزی به نام «لغو» وجود ندارد بلکه «تعلیق» این طرح است.

محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی پنجشنبه گذشته بعد از اعلام توافق با رژیم تل‌آویو، در توییتی مدعی شد که این توافق طرح اشغال کرانه باختری را متوقف کرده است. با این حال، نخست‌وزیر این رژیم هرگونه توقف «الحاق» را رد و تصریح کرد که این طرح صرفا به تعلیق درآمده است.

هیومدیا نوشت که اعلام توافق مذکور این واقعیت را که اسرائیل، اشغالگر است و باید به تعهدات خود در قبال فلسطینیان بر اساس قانون بین‌الملل عمل کند، تغییر نمی‌دهد.

توافق بین امارات و رژیم اشغالگر قدس همچنین دربردارنده هیچ گونه تعهدات صهیونیست‌ها مبنی بر تخریب شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیرقانونی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیست و مانع از تدام اشغالگری و شهرک‌ساختن در اراضی فلسطینی نمی‌شود.

گذشته از موارد بالا، توافق مزبور باعث خواهد شد که مقامات رژیم اشغالگر قدس سیطره بر منابع فلسطینی و غارت این منابع را بیشتر کنند. علاوه بر آن، این توافق به وسیله سرمایه‌گذاری‌های مشترک با امارات در برخی حوزه‌ها، از چپاول‌گری صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش تصویری هیومدیا، توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم اسرائیل، با راه‌اندازی تورهای گردشگری و دینی آن هم با هماهنگی صهیوینست‌ها، این واقعیت را که شهر قدس اشغالی، متعلق به صهیونیست‌هاست، به رسمیت می‌شناسد.

افزون بر این، گشایش باب همکاری امنیتی و نظامی مشترک بین تل‌آویو و ابوظبی چه‌بسا در آینده باعث افزایش نقض حقوق بشر شده و شمار قربانیان غیرنظامی در یمن، سوریه و لیبی را افزایش دهد.

این توافق همچنین باعث خواهد شد که زمینه برای واردات برنامه‌های جاسوسی از اسرائیل بیشتر شود و همین مسئله می‌تواند سرکوب مخالفان و سلب آزادی‌ها در امارات را رقم بزند.

بر اساس گزارش هیومدیا، توافق بین تل‌آویو و ابوظبی سرمایه‌گذاری‌های امارات در فلسطین اشغالی را بیشتر خواهد کرد و این مسئله می‌تواند باعث افزایش قدرت اقتصادی صهیونیست‌ها در سرکوب فلسطینی‌ها شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار