بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز ورود آزادگان؛

آزادگان گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس هستند/ بازگشت پرستوها فراموش ناشدنی و بدون تکرار است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۱۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ - 15August 2020

آزادگان گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس هستند / بازگشت پرستوها فراموش ناشدنی و بدون تکرار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ایران یادآور بهترین و زیباترین لحظات تاریخی بازگشت پرستوهای عاشقی است که سال‌های سال در اسارتگاه و زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق زیر شکنجه‌های دشمن صبورانه مقاومت ورزیدند و سرافرازانه به وطن بازگشتند.

26 مرداد نماد و سنبل آزادگی مردانی از جنس غیرت و حماسه است که با عزت و افتخار اقتدار نظام را در خاک دشمن بعثی حفظ کردند و در تاریخ ماندگار شدند.

این روز با عظمت و بزرگ، یوم الله دیگری است که در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است و هر بار که  تقویم در برابرمان ورق می‌خورد روایت آزادگان غیور و غیرتمند ایران اسلامی چشمان جان را می‌نوازد و لحظه‌های‌مان را با یادآوری خاطرات آن زمان، غرق در شادی و سرور می‌کند.

براستی بازگشت پرستوهای عاشق وطن، صحنه‌ای زیبا و به یادماندنی در حافظه تاریخی ملت ایران رقم زد که فراموش ناشدنی و بدون تکرار است.

آزادگان، این اسطوره‌های صبر و مقاومت، سرمایه‌های عظیم انسانی و گنجینه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس هستند که باید نامشان را در لحظه لحظه زمان جاودانه سازیم و ماندگار. 

براستی این روز تاریخی، کتابی شکوهمند از رشادت، استقامت و صبر مردان غیرتمند و شجاع سرزمین الهی و کبوتران آزاد و سبکبال وطن را در خود جای داده و هر روز باید خوانده شود و هر روز باید نوشته شود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن عزیزمان ایران اسلامی، یاد و خاطره شهدای آزاده را گرامی‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار