زوج لهستانی نقشه تعاملی از اسلام را در کشورشان تهیه کردند

یک زن و شوهر لهستانی نقشه‌ای تعاملی تهیه کردند که مکان‌ها و اجتماعات مرتبط با اسلام را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۱۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ - 16August 2020

زوج لهستانی نقشه تعاملی از اسلام را در کشورشان تهیه کردندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یک زن و شوهر لهستانی با تهیه نقشه‌ای تعاملی و نشان دادن مکان‌ها و اجتماعات مرتبط با اسلام قصد دارند تا نشان دهند که مسلمانان این کشور تنها تاتار‌ها نیستند.

این نقشه توسط آنا و کارول ویلچزیسکی تهیه شده است. آن‌ها وبلاگ Islamista را اداره می‌کنند که به معنای کارشناس حوزه اسلام به زبان لهستانی است و حوزه‌های ناآشنایی از مسلمانان لهستان را به نمایش می‌گذارد.

این زوج که بیش از ۱۰ سال است که به مطالعه اسلام و فرهنگ عربی مشغول هستند، این بار به دلیل شیوع بیماری کرونا، به جای عزیمت به آسیا برای مطالعه اسلام، تصمیم گرفتند تا بر روی گنجینه‌های ناشناخته‌ای متمرکز شوند که در کشور خودشان پنهان است.

تا قبل از جنگ جهانی دوم، لهستان کشوری با ادیان و فرهنگ‌های مختلف بود که بیش از ۶۰۰ سال مکانی برای جامعه مسلمان تاتار محسوب می‌شد. در حال حاضر بیشتر مسلمانان در لهستان افرادی هستند که از کشور‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند، به طوری که مسلمانان این کشور از آسیا، پاکستان، هند، آسیای میانه یا تاجیکستان، اکراین، روسیه و قفقاز هستند.

می‌توان گفت که در لهستان تصویر کاملی از کشور‌ها و سنت‌های مختلف وجود دارد. اگرچه آمار دقیقی در دسترس نیست، اما در حدود ۳ هزار تاتار و ۲۰ هزار مهاجر مسلمان و افرادی که به تازگی به اسلام گرویده‌اند در لهستان زندگی می‌کنند. آنا توضیح داد: ما سعی کردیم در این نقشه نه تنها تنوع در اسلام، به عنوان مثال، رویکرد‌های مختلف به اسلام در نزد تاتار‌ها و مهاجران مسلمان، بلکه همچنین تنوع اجتماعات مسلمانان را نیز نشان دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار