چهل‌سالگی سرو/ همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی صورت گرفت؛

تقدیر از ۱۰۷ آزاده سرافراز در کنگره ملی «الماس‌های درخشان»

همزمان با سالروز ورود آزادگان دفاع مقدس به کشور جمعی از آزادگان سرافراز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تقدیر و تکریم قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۱۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ - 16August 2020

تقدیر از ۱۰۷ آزاده سرافراز در کنگره ملی «الماس‌های درخشان»

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با سی و یکمین سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی کنگره ملی «الماس‌های درخشان» با حضور آیت‌الله «محمدی گلپایگانی» رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» و جمعی از آزادگان، در سالن شهید «رسول‌زاده» بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزار شد.

در این مراسم که در آن جمعی از مسئولان استانی و آزادگان سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس مشارکت داشتند، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیام حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رییس‌جمهور اسلامی ایران خطاب به این کنگره را قرائت کرد.

همچنین آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در ارتباط ویدیو کنفرانس با این همایش، با بیان اینکه شهید «حسین لشکری» از استان قزوین، اولین اسیر در دست دشمنان بعثی و آخرین اسیری بود که آزاد شد، اظهار داشت: قزوین مرکز عزت و آزادگیِ آزادگان و شخصیت‌های بزرگی مانند مرحوم حجت‌الاسلام «سید علی اکبر ابوترابی» و شهید «حسین لشکری» است.

همچنین، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز طی ارتباط ویدیو کنفرانس با این کنگره، با بیان اینکه به تعبیر امام خامنه‌ای آزادگان الماس‌های درخشان جامعه هستند، اظهار داشت: آن‌ها بالاترین نیکی را به جمهوری اسلامی کرده و پیام انقلاب و امام خمینی (ره) را عملاً به جهانیان رساندند.

وی با اشاره به شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: این شکست آمریکایی‌ها به برکت حماسه‌های آزادگان و رزمندگانی است که امروز سند‌های زنده انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش دفاع‌پرس، در کنگره ملی «الماس‌های درخشان» از ۱۰۷ نفر از آزادگان دوران دفاع مقدس خصوصاً «محمد شهسواری»، «عبدالحسین دباغ»، شهید «محمود امان‌اللهی»، «سید محمد میرعلی مرتضایی»، شهید خلبان «حسین مصری احمدی»، «عبدالجلیل کلانترهرمزی» و امیر سرتیپ دوم «علی والی» تقدیر و تجلیل شد؛ همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام «سید محمد حسن ابوترابی فرد» و آیت‌الله «محمدی گلپایگانی»، از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

انتهای پیام / 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار