نماینده ولی فقیه در مازندران:

مسئولین امانتدار ارزش‌های دفاع مقدس باشند / در نشر فرهنگ اصیل انقلابی بکوشیم

آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی گفت: جوانان و مسئولین باید کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت را بخوانند و امانتدار این ارزش‌ها باشند.
کد خبر: ۴۱۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ - 16August 2020

مسئولین امانتدار ارزش‌های دفاع مقدس باشند / در نشر فرهنگ اصیل انقلابی بکوشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «از فیضیه تا الرشید» با بیان اینکه آزادگان درس ایثار، شجاعت، رشادت، شهامت به ما آموختند، اظهار داشت: یکی از مصادیق این ارزش‌ها را امروز در مراسم رونمایی از این کتاب شاهد هستیم.

وی افزود: کتاب «از فیضیه تا الرشید» مجموعه خاطرات دوران اسارت آزاده سرافراز و رشید، مجاهد و انقلابی حجت الاسلام محمدحسن جمشیدی است که به قلم «سیدحسین ولی‌پور زرومی» به رشته تحریر درآمده است.

محمدی لایینی با بیان اینکه حجت الاسلام جمشیدی هم در انقلاب هم در دفاع مقدس از باسابقه‌ترین انسان‌های انقلابی بود، گفت: ایشان از سال 42 در خدمت امام (ره) بود و در حوادث رزم و کارزار نظامی نیز تفنگ به‌دست گرفت و در دفاع مقدس حضور فعالی داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تجربه ده ساله اسارت این آزاده گفت: ایشان با افتخار و عزت و با تأثیرگذاری بسیار مثبت این تجربه را در زندگی داشت و هم در بازگشت در سنگر خانه ملت مسئولیت نمایندگی مردم را در مجلس شورای اسلامی در سه دوره پیاپی در سه شهر شرق مازندران آثار کلان مهمی را از خود به یادگار گذاشت.

این مسئول ادامه داد: حجت الاسلام جمشیدی در پنج حوزه انقلاب، دفاع مقدس، اسارت، سنگر نمایندگی و خدمات اجتماعی دارای حسن سلوک آثار و خدمات برجسته‌ای بودند و تاکنون انقلابی باقی ماندند و تمام عشق‌شان انقلاب است.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام جمشیدی افتخار پدر شهید بودن را نیز در کارنامه دارد، گفت: همچنین ایشان توانست عناصر ارزشی و انقلابی تحصیلکرده و با تحصیلات عالیه، خدوم، مومن، متدین و جانباز را تقدیم جامعه کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی برای ما و جامعه اسلامی هستند، به زندگی سراسر درس و عزت این آزاده اشاره کرد و گفت: بخشی از خاطرات ایشان در قالب کتاب به چاپ رسیده است و امروز شاهد رونمایی از آن هستیم.

محمدی لایینی با بیان اینکه اگر این خاطرات 20 سال قبل نوشته می‌شدند مسلما غنی‌تر از این بود، گفت: خاطرات در طول زمان فراموش می‌شوند و همین مقدار هم که در کتاب آمده است، غنیمت است.

وی با بیان اینکه دو دسته از افراد باید این کتاب را بخوانند و از آن تأثیر بگیرند، گفت: نسل جوان باید بخوانند تا نسل به نسل این مفاهیم و ارزش‌ها انتقال پیدا کند و دسته دوم مسئولین هستند که باید بدانند این مسئولیت‌ها نتیجه چه خون دادن‌ها، مجاهدت‌ها و سختی کشیدن‌هاست و خود را مدیون بدانند، از مسئولیتشان سوءاستفاده نکنند و امانتدار این ارزش‌ها باشند.

محمدی لایینی در ادامه ضمن قدردانی از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که درراستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های مهمی در تدوین و تولید کتاب داشته است، گفت: همین 250 کتابی که به چاپ رسیده است و با 50 کتاب جدید در سال 99، شاهد 300 اثر فاخر در این حوزه خواهیم بود و باید بخوانیم و غافل نباشیم.

محمدی لایینی با بیان اینکه فساد و اختلاس زیبنده کشور ما نیست، گفت: الحمدلله در راستای مبارزه با فساد اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه متولیان فرهنگ جهاد و شهادت باید کتاب‌های این حوزه را بخوانند و در ترویج آن گام بر دارند، گفت: در رویارویی با فرهنگ مهاجم، فرهنگ انقلابی و اصیل را باید نشر بدهیم.

وی بزرگنمایی و ترویج فرهنگی غربی را در جامعه خیانتی بزرگ دانست و گفت: متولیان امروز فرهنگی به چنین آثاری باید توجه کنند چرا که فرهنگ حوزه ایثار و شهادت فرهنگ اصیل ماست.

محمدی لایینی بر ثبت و ضبط خاطرات آزادگان تأکید کرد و گفت: هنوز خاطرات زیادی از این سرمایه‌های عظیم انسانی بازگو نشده است و باید علاوه بر ثبت و ضبط این خاطرات، نسبت به مستندسازی هنری آن اقدام شود تا ماندگار شود.

چاپ 250 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز با بیان اینکه امروز در حوزه نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کارهای زیادی انجام شد اما خیلی عقب هستیم، گفت: همه ما وظیفه داریم در این حوزه کار انقلابی و جهادی کنیم.

وی افزود: اداره کل‌حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه تدوین کتب دفاع مقدس تاکنون 250 اثر به چاپ رسانده است، 50 عنوان اثر فاخر نیز در دست تدوین و چاپ است که تا پایان سال 99 شاهد خروجی آن خواهیم بود.

سردار ملکی با بیان اینکه تاکنون در حوزه‌های مختلف از جمله سپاه، ارتش و زنان آثار بسیار خوبی به چاپ رسیده است، گفت: در حوزه آزادگان نیز ورود پیدا کردیم و کتاب «از فیضیه تا الرشید» از جمله آنهاست.

«عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز آیین رونمایی از کتاب «از فیضیه تا الرشید» را یکی از برنامه‌های کمیته انتشارات ستاد چهلمین سال دفاع مقدس استان برشمرد و با بیان اینکه کتاب دفاع مقدس سند تاریخی محسوب می‌شود، افزود: خاطراتی که در کتاب «از فیضیه تا الرشید» آمده است انتقال مفاهیم دوران اسارت به نسل جوان است.

در ادامه مراسم «سیدحسین ولی‌پور زرومی» نویسنده کتاب به بیان مطالبی پیرامون پژوهش و تدوین کتاب پرداخت و و حجت الاسلام آزاده «محمدحسن جمشیدی» راوی کتاب نیز به خاطراتی از اسارت پرداخت و همچنین «حبیب الله آدینه‌نیا» و «مفید اسماعیلی سراجی» دو تن از آزادگان نیز به روایت خاطره پرداختند.

در پایان مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین استانی از کتاب «از فیضیه تا الرشید» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار