مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی:

خراسان‌ جنوبی 230 آزاده دوران دفاع مقدس دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از وجود 3 هزار و 500 جانباز در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 35 جانباز 70 درصد و 230 نفر نیز آزاده هستند.
کد خبر: ۴۱۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ - 16August 2020

خراسان‌جنوبی ۲۳۰ آزاده هشت سال دفاع مقدس دارد«محمدتقی عزیزی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: 26 مرداد 1369 یکی از به یاد ماندنی‌ترین روزهایی است که قلب همه مردم ایران حتی کسانی که فرزند اسیر نداشتند، شاد شد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم و در احادیث نسبت به شهدا توجه بسیاری شده، گفت: در این راستا در قرآن کریم گاهی از شهدا به عنوان مجاهدان راه خدا و محبوب خدا نام برده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: باید فرهنگ ایثار و شهادت برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین شود.

عزیزی از وجود 3 هزار و 500 جانباز در خراسان‌ جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد 35 جانباز 70 درصد هستند. همچنین 230 آزاده نیز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی «الماس‌های درخشان» برای  پاسداشت ورود آزادگان، تصریح کرد: این کنگره به‌صورت ویدئو کنفرانس و از طریق سازمان در سراسر کشور برگزار شد و از سه نفر آزادگان فعال در مسائل اجتماعی و سابقه اسارت بالا تقدیر به‌عمل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی حرکت نمادین آزادگان در بیرجند، جشن عمومی با رعایت پروتکل‌ها، خداقوت به کادر بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند را از دیگر برنامه‌های سالروز بازگشت 230 آزاده به استان ذکر و خاطرنشان کرد: دوران اسارت شامل رنج‌ها و سختی‌ها و شکنجه‌های سخت بوده و تا آخر عمر باید قدردان آزادگان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار