حجت‌الاسلام «عباس زارع»:

۱۳ نفر از آزادگان یزد حافظ کل قرآن و نهج البلاغه هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: ۱۳ نفر از آزادگان، حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و تعدادی هم در زمینه مترجمی زبان مسلط هستند، آزادگان ما هنگامی که به میهن بازگشتند در کسب مدارج علمی تلاش کردند.
کد خبر: ۴۱۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ - 17August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عباس زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در دیدار تعدادی از آزادگان با «محمد طالبی» استاندار یزد اظهار داشت: ۷۵۲ آزاده در استان داریم که از این تعداد ۹ نفر پس از اینکه از اسارت بازگشتند بر اثر جراحات وارده به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ نفر در اردوگاه‌های دشمن به شهادت رسیدند که معروف به شهدای غریب هستند و از تعداد آزادگان استان، ۴۶ نفر پس از آزادی آسمانی شدند.

زارع افزود: آزادگان عزیز ما در دوران دفاع مقدس هر کدام بارها به جبهه رفته بودند و قبل از اینکه اسیر شوند، زخمی شده بودند اما دست از دفاع از انقلاب و اسلام برنداشتند و اکنون نیز آزادگان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور فعال دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: ۱۳ نفر از آزادگان حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و تعدادی هم در زمینه مترجمی زبان مسلط هستند، آزادگان ما هنگامی که به میهن بازگشتند در کسب مدارج علمی تلاش کردند و توانستند تالیفات زیادی را انجام دهند که در زمینه خاطرات دوران اسارت، کتاب‌های اخلاقی، حقوقی و .. را به چاپ رساندند.

وی ادامه داد: اکنون ۴۳ نفر از آزادگان مدرک دکتری، ۳۴۴ نفر کارشناسی و کارشناسی ارشد، ۸۰ نفر مدرک کاردانی دارند و در بین این عزیزان افرادی هستند که در زمینه اقتصادی مشغول فعالیت هستند و در این زمینه از کارآفرینان برتر محسوب می‌شوند و همچنین خیرانی داریم که در قالب کمک مومنانه به یاری نیازمندان شتافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار