چهل‌سالگی سرو/شهید «حشمت عشور انبارسری»؛

توطئه‌های دشمنان را با بیداری و هوشیاری نقش بر آب سازید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «حشمت عشور انبارسری» آمده است: آگاه باشید و توطئه‌های دشمنان را با بیداری و هوشیاری نقش بر آب ساخته و فعالانه در حفظ اسلام و قرآن در صحنه نبرد حضور داشته باشید وگرنه تا قیامت و بعد قیامت نفرین شهدا همراه شما خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ - 17August 2020

توطئه‌های دشمنان را با بیداری و هوشیاری نقش بر آب سازیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، وصیت‌نامه شهید «حشمت عشور انبارسری» از سرداران شهید شهرستان تنکابن را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

 شهید «حشمت عشور انبارسری» فرزند «عزت الله» در تاریخ یکم فروردین 1343 در شهرستان تنکابن به دنیا آمد و در تاریخ پنجم مرداد 1367 در عملیات مرصاد منطقه اسلام آباد کرند به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

سلام بر مهدی قائم آل محمد (ص) بهترین یاور رزمندگان و حامی مستضعفان جهان درود به رهبر كبیر انقلاب اسلامی كه با رهبری های پیامبر گونه‌اش محرومین جهان را از ظلمت به سوی نور به حركت در آورده و سلام و تحیات الهی بر شهدائی كه با نثار جان خود همچون سرور آزادگان جهان اباعبدالله الحسین (ع) فرهنگ حرّیت و انسانیت را به ارمغان آورده‌اند و برای همیشه از زندان تن آزاد شده و به ملكوت اعلی پیوستند. شهدائی كه خود به تنهایی نشانه ای بر حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی بودند و برای همیشه راست قامتان جاودانه تاریخ خواهند ماند.

«الحمدالله اشهد ان لاالله الاالله وحده لا شریك و اشهد ان محمد عبده و رسوله و اشهد ان علی ولی الله»

ای امت مسلمان و ای یاوران رسول الله! امروز شما عزیزان با رزم و مقاومت هایتان و از همه مهمتر با تقوای قلبی چهرة اسلام را روشن و روح رسول الله را شاد و خداوند را خشنود و راضی ساختید و چنان كردید كه دشمنان اسلام به نهایت ذلت و بیچارگی افتادند كه قلم ضعیف و ناتوانم در وصف بزرگواری شما عزیزان بسیار ناتوان است. حقیر خود را قطره‌ای در میان دریای توفنده و مواج می‌بینم و از اینكه بخواهم مطلبی را برای شما امت بزرگوار و مسلمان بنویسم خویش را نالایق می‌بینم لكن بر حسب وظیفه چند نكته‌ای را باب تذكر یادآوری نموده امیدوارم كه مورد عفو و آمرزش خداوند قرار گیرم.

همانگونه كه تاكنون آگاه و هوشیار در خط سرخ امام این نعمت آسمانی حركت كرده‌اید، باز هم با اتکا بر نیروی لایزال الهی در خط امام با قوت و قدرت هر چه بیشتر حركت كرده و با تمامی توان در مقابل تمامی مشكلات و معضلات و توطئه‌های استكبار جهانی و ابرقدرتهای غربی و شرقی مقاومت كرده و به تكلیف خود عمل نمائید تا در نزد پروردگار روسفید باشید و هرگز تن به ذلت نداده همچون سالار شهیدان امام حسین (ع) مرگ با عزت را بر زندگی ننگین ترجیح دهید و با تمامی قوا به جهاد اكبر بپردازید و شیطان نفس را نابود سازید كه خطرناكترین دشمن از دشمنان بشر است كه اگر در این جبهه پیروز شدید در تمام جبهه ها نیز پیروزید. تنها توطئه‌ای كه امروز اسلام و انقلاب اسلامی ما را بیشتر از همه تهدید می‌كند ایجاد فساد در جامعه و تفرقه در بین مسلمانان توسط دشمنان اسلام است.

اصلاح جامعه و ریشه‌كن ساختن فساد جامعه بوسیله مبارزه علنی با فساد اجتماعی و چنگ زدن به ریسمان خداوند و اتحاد ملت مسلمان بخصوص ملتهای مستضعف جهان آخرین حربه و تنها امید دشمنان اسلام را به یأس و ناامیدی و نقش بر آب می‌نماید؟ آگاه باشید و توطئه‌های دشمنان را با بیداری و هوشیاری نقش بر آب ساخته و فعالانه در حفظ اسلام و قرآن در صحنة نبرد حضور داشته باشید وگرنه تا قیامت و بعد قیامت نفرین شهدا همراه شما خواهد بود.

اما ای كسانی كه از یاد خدا غافل و به فساد و گناه مشغولید و با حرص تمام سر در آخور دنیا فرو برده اید خیال می‌كنید كه هیچ كس شما را نمی‌بیند، ای نامسلمانی كه خود را مسلمان دانسته و با عمل ناپسند خود تیشه بر ریشة اسلام می‌زنید، آیا قیامت را فراموش كرده اید، آیا این همه شهدائی كه بر شما نظر دارند باور ندارید چرا خدا را از یاد برده‌اید. آیا زمان توبه فرا نرسیده؟ بیائید تا دیر نشده و مهر الهی بر دلهای تاریك شما نخورده توبه نمائید و از این همه خون شهدای شاهد شرم كنید و دست از فساد و گناه برداشته تا فضای جامعه را به نور ایمان منور و عطرآگین سازید تا زمینه‌ای برای اجرای پاك و مطهر اسلام و استقرار حكومت اسلام ناب محمدی شود.

ای انسانها و ای مسلمانان! بخدا قسم زخم یك گناه شما بر پیكر شهید و اسلام عزیز از هزاران زخم دشمنان اسلام بدتر است. پس بیائیم بر پیكر شهدا و اسلام زخم خطرناك وارد نسازیم و با توبه و دوری از گناه بر زخمهای اسلام مرهم بگذاریم. و ای دنیاپرستان! بدانید كه دیگر وقت دنیاپرستی بسر آمده و مومنان به شما اجازه فساد نخواهند داد و همه مفسدان را نابود خواهند ساخت.

پدر جان و مادرجان! می‌دانم كه برای به ثمر رساندن من زحمات و رنجهای زیادی را تحمل نموده و تمامی خویشها و لذایذ دنیا را برای خود حرام نمودید. اكنون نیرویی كه در جسم من و خونی را كه در رگهایم جریان دارد و نفسی كه در سینه ام بالا و پایین می‌رود بعد از خدا آن را بر مرهون زحمت‌های بی‌دریغ شما می‌دانم.

شما حق زیادی بر گردن من دارید و حقیر نتوانستم حق شما را بدرستی ادا كنم اما پدر و مادرجان بهترین راه تشكر زحمات شما و شكر نعمت خداوند را در این فرصت كوتاه استفاده این جسم نیرومند را در راه خدا و جهاد با دشمنان خدا دیدم امیدوارم كه مقبول خداوند متعال و سرافرازی شما بوده باشد و شما نیز همانگونه كه تاكنون در حقم ایثارگری فراوانی كردید باز هم با گذشت بزرگ‌منشانه خود مرا حلال كرده و برایم از درگاه خداوند طلب آمرزش نموده و بخواهید كه مرا در زمره شهیدان گردانیده و با مولایم حضرت علی و اباعبدالله الحسین و یارانش محشور گرداند كه تحقق این امر نهایت آرزوی من است.

پدرجان و مادرجان، برادران و خواهرم! اگر به خدا شهید شدم شما آگاه و هوشیار باشید كه باید همچون حضرت زینب و امام زین العابدین (ع) پیام رسان خون شهدا باشید و برای آنهائی كه چشم بصیرت ندارند روشنگر نكات اساسی و اهداف پاك كربلا و عاشورای ایران اسلامی بوده و در این راه هر چه مرارت و مصیبت كشیده سزاوارتر است به همه بگوئید كه اگر می‌خواهند مسلمان باشند و دین اسلام را حفظ كنند كه حضرت محمد پیامبر و امامان معصوم پیام رسان آن بودند باید به رهبر كبیر انقلاب امام خمینی اقتدا كرده و هیچگاه از این خط خارج نشوند.

و اگر می‌خواهند انقلابی چون عاشورا داشته باشند و با كوفیان محشور نشوند باید همه مشكلات و مصیبتها را تحمل كرده آگاه و هوشیار یار و یاور امام عزیز بوده و مرگ با عزت را به زندگانی ننگین ترجیح دهند و به مكر شیطان و حیله‌های دنیوی او گرایش نداشته و از چنگ و دندان نشان دادن واهمه ای نداشته باشند.

همسرم! شما نیز زحمات زیادی برایم كشیدید و بر گردنم حق دارید چه بسا كه در این چند مدت از زندگانی كه با هم بودیم به دلیل در خطر بودن دین اسلام نتوانستم به خانه و شما برسم و آسایش و رفاه لازم را برایتان فراهم سازم و به زندگانی‌مان سر و سامانی دهم. شما نیز با وجود همة این مشكلات تحمل كرده و در زندگانی یار و یاورم بوده‌اید و محبت‌های فراوانی را در حقم نمودید ولی متأسفانه تاكنون فرصتی برایم جهت جبران زحمات شما پیدا نكردم امیدوارم كه حلالم نموده و باعث افتخار اینجانب باشید.

اگر از دنیا رفتم دعا كنید كه به مقام شهادت نائل آمده و با شهدا محشور گردم. شما كه با روحیات و عقاید بنده آشنا هستید و نیازی به بیان آن نمی‌باشد لذا از شما می‌خواهم كه همواره باعث افتخار اینجانب بوده و پیام رسان خون شهدا باشید و همچون حضرت فاطمه (س) فرزندانم را تربیت نموده و از آنها زینب و حسین بسازید.

دخترم فاطمه و پسرم علی را با مكتب حضرت فاطمه و امام حسین آشنا نموده و به آنها بگوئید كه حضرت فاطمه و امام حسین (ع) را الگوی خویش قرار دهند و هیچگاه تن به ذلت ندهند و مرگ با عزت را بهتر از زندگی و حیات ننگین بدانند. و شما نیز در خط امام به مبارزه و جهاد اكبر بپردازید و در راه تهذیب نفس ثابت قدم باشید. همسرم! از شما می‌خواهم بعد از من خانه‌ام را به نور ایمان روشن نموده تا بتوانی معلمی نیكو برای فرزندان باشید.

در پایان از همه كسانی كه برگردنم حق دارند تقاضای عفو و بخشش دارم و از همه می‌خواهم كه مرا حلال كنید و هر كس كه می‌خواهد حقش را طلب كند به پدرم مراجعه نماید و ایشان نیز می‌تواند با هماهنگی با همسرم! از امول بجا مانده به نمایندگی از من دینم را ادا نمایند اینجانب اگر هر گونه حقی بر گردن كسی داشته همه را حلال نموده و از امت مسلمان و امام عزیز می‌خواهم كه برای آمرزش گناهان اینجانب دعا و تقاضای بخشش از خداوند نمایند و مقام شهادت در راه خدا نصیب من شود.

«خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار»

حشمت الله عشوری 1/4/66

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار