یدیعوت آحارانوت:

عادی‌سازی عربستان با اسرائیل خیلی دور نیست

یک رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع ارشد صهیونیست نوشت که اسرائیل امیدوار است عادی‌سازی با امارات به برقراری همین روابط با عربستان منجر شود.
کد خبر: ۴۱۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ - 17August 2020

عادی‌سازی عربستان با اسرائیل خیلی دور نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که پس از امضای توافق با امارات٬ تل‌آویو چشم به عربستان سعودی دوخته است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی٬ برنامه بزرگ اسرائیل٬ فشار برای ایجاد روابط با عربستان به عنوان مهم‌ترین کشور عربی حوزه خلیج فارس است.

یدیعوت آحارانوت به نقل از یک منبع ارشد صهیونیست که در تماس‌ها با امارات مشارکت دارد اعلام کرد که امیدواریم که ایجاد این روابط با امارات٫ به برقراری ارتباط با عربستان نیز منجر شود٬ این موضوع همواره از برنامه‌های بزرگ و جاه‌طلبی‌های مرکزیمان بوده و امروز نیز همین‌طور است.

منبع مذکور صهیونیستی افزود که باید بدانیم که «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی از نزدیکان «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان بوده و اقدام بن زاید در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو بی‌تردید با هماهنگی بن‌سلمان انجام شده است٬ بنابراین خیلی دور از انتظار نیست که در نهایت شاهد عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل باشیم.

یدیعوت آحارانوت پیش از این گزارش داده بود که «یوسی کوهن» رئیس موساد همراه با هیئتی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رژیم صهیونیستی به ابوظبی سفر می‌کند و احتمال دارد به منامه نیز سفر و با مقامات بحرین دیدار و گفت‌وگو کند؛ منابع صهیونیست همچنین از توافق امارات و رژیم اسرائیل برای انجام پرواز‌های مستقیم میان ابوظبی و تل آویو خبر دادند.

یکی از مشاوران ارشد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC گفت که گمان می‌کنم عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم اسرائیل قطعی باشد و دو طرف بتوانند در بسیاری از امور فعالیت‌های مفید زیادی انجام دهند.

روز گذشته یک مسئول اماراتی اعلام کرد که عربستان سعودی با پرواز‌های امارات و رژیم صهیونیستی در آسمان این کشور موافقت کرد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار