چین:

آمریکا به برجام احترام بگذارد

وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا به رفتار یکجانبه گرایانه خود پایان داده و به توافق هسته‌ای ایران احترام بگذارد.
کد خبر: ۴۱۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ - 17August 2020

آمریکا به یکجانبه گرایی پایان دهد و به برجام احترام بگذاردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چین امروز از پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه مبنی بر برگزاری نشست رهبران دنیا برای جلوگیری از تهدید آمریکا به‌منظور فعال کردن «مکانیزم ماشه» علیه ایران استقبال کرد.

بنا بر این گزارش، قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل را لازم را نیاورد و آمریکا شکست خورد.

چین و روسیه با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که قرار بود تحت توافق هسته ای در ماه اکتبر به پایان برسد، مخالفت کردند. 11 کشور ازجمله فرانسه، آلمان و انگلیس با این قطعنامه مخالفت و تنها آمریکا و جمهوری دومنیکن با آن موافقت کردند.

«ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود گفت که شکست قطعنامه آمریکا بار دیگر نشان داد که از یکجانبه‌گرایی حمایت نشده و رفتار هژمونیک موفق نخواهد شد.

ژائو در ادامه گفت که آمریکا نیازمند پایان دادن به تحریم های یکجانبه خود و پذیرش یک نگرش منطقی و بازگشت به مسیر صحیح احترام به توافق هسته ای ایران و تصمیمات شورای امنیت است.

وی گفت: درباره پیشنهاد روسیه به‌منظور یک نشست تله‌کنفرانس درباره موضوع هسته ای ایران، چین از این موضوع استقبال می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما خواستار ادامه ارتباط و همکاری نزدیک با تمام گروه‌ها به‌منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی درباره موضوع هسته‌ای ایران هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار