پیکر سرهنگ خلبان «بالازاده» فردا تشییع می‌شود

مراسم تشییع پیکر سرهنگ خلبان بازنشسته صمدعلی بالازاده از رکوردداران پرواز جنگی در دوران دفاع مقدس ۲۹ مرداد (فردا) در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 18August 2020

سرهنگ خلبان بالازاده از رکورد داران پرواز جنگی در دفاع مقدس، آسمانی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، سرهنگ خلبان بازنشسته صمدعلی بالازاده از خلبانان پرافتخار و نام‌آور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس که در ۱۲۱ عملیات برون‌مرزی و پشتیبانی هوایی شرکت داشت، شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت.

بنا بر این گزارش، مرحوم بالازاده در سال ۱۳۳۲ در اردبیل متولد شد و در سال ۱۳۵۲ وارد دانشکده خلبانی شد. وی پس از تکمیل آموزش خود در آمریکا به میهن بازگشت و در ۱۲۱ عملیات برون‌مرزی و پشتیبانی هوایی دوران دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کرد.

وی که مفتخر به دریافت نشان «فتح» از دستان مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است، با انجام ۸۵۰ سورتی پرواز، رکورددار پرواز عملیاتی در ارتفاع پست بعد از شهید اردستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

مرحوم بالازاده از همرزمان شهیدان عباس بابایی و مصطفی اردستانی بود و کتاب «آسمان مال من بود» که توسط سوره مهر به چاپ دوم رسیده است، به خاطرات سرهنگ بالازاده از دوران کودکی تا سال ۱۳۷۵ می‌پردازد.

پیکر آن مرحوم فردا (چهارشنبه) تشییع و در قطعه ۲۲۸ بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها