شهردار شهرکرد عنوان کرد؛

آمادگی شهرداری شهرکرد جهت همکاری در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان

«بهادر عبدالغنی» گفت: شهرداری شهرکرد آمادگی دارد تا در راستای ایجاد و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری هرگونه همکاری را به صورت ویژه با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان داشته باشد.
کد خبر: ۴۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ - 18August 2020

«بهادر عبدالغنی» شهردار شهرکرد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در شهرکرد با بیان اینکه امروز نیازمند اقدامات فرهنگی عمیق و متأثر از فرهنگ دوران دفاع مقدس هستیم، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس گنجینه معنوی است که باید قدر آن را دانست، قطعا می‌توان نیاز‌های فرهنگی شهرکرد را با استفاده از این سرمایه معنوی تامین کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس است که در استمرار انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور موثر بوده، افزود: شهرداری شهرکرد به عنوان عضو اصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نگاه جدی به موضوع ایثار و شهادت دارد.

عبدالغنی با بیان اینکه فضاسازی شهری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد، تصریح کرد: شهرداری شهرکرد در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، نامگذاری میادین، معابر و کوچه‌های سطح شهر به نام شهدا را به عنوان یک برنامه اصلی در دستور کار قرار داده است.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس امسال متقارن با ایام محرم و صفر است، شهرداری سعی در فضاسازی شهری با محتوای عاشورایی ـ انقلابی دارد.

عبدالغنی با بیان اینکه المان‌های شهری نقش بسزایی در تقویت هویت شهرها دارند، تاکید کرد: ساخت و اجرای سردیس و المان‌های دفاع مقدس به صورت مستمر در دستور کار برنامه‌های فرهنگی مجموعه شهرداری شهرکرد خواهد بود.

عبدالغنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به ضرورت ایجاد یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مرکز استان، شهرداری برای تحقق این امر چه تلاش‌هایی کرده، گفت: شهرداری شهرکرد آمادگی دارد تا در راستای ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مرکز استان هرگونه همکاری را به صورت ویژه با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری شهرکرد با عهده‌دار شدن عملیات محوطه‌سازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در پارک تهلیجان شمالی متذکر شد: شهرداری شهرکرد نقش موثری در پیشرفت محوطه این مرکز داشته و سعی می شود با اهتمام و تلاش بیشتر شاهد سرعت بخشیدن به روند اجرایی این طرح باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار