بی.بی.سی شود سبب خیر اگر خدا خواهد!

بی.بی.سی با انتشار مستندی برگرفته از فیلم‌های به‌دست آمده از دوربین شهید «هادی باغبانی»، خودزنی شدیدی کرد تا حضور نیروهای سپاه در سوریه را افشا کند؛ اما این افشاگری به‌ضرر محور مقاومت نشد که هیچ، بلکه هنوز جای این سیلی‌هایی که استکبار به خود زده، روی صورتش باقی مانده است.
کد خبر: ۴۱۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ - 18August 2020

بی.بی.سی شود سبب خیر اگر خدا خواهد!به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ۲۸ مرداد سال ۱۳۹۲، چهار نفر از رزمندگان مدافع حرم در سوریه به شهادت رسیدند؛ اما آن زمان به‌دلایلی، حضور مستشاران نظامی ایرانی در سوریه، به‌صورت علنی مطرح نمی‌شد.

یکی از این چهار رزمنده شهید «هادی باغبانی» از پاسداران نیروی قدس سپاه بود که برای تهیه مستند، به مقر نیرو‌های مقاومت در سوریه رفته بود که وقتی این افراد در جریان درگیری با تکفیری‌ها در سوریه به شهادت رسیدند، دوربین «هادی باغبانی» به‌دست تروریست‌های تکفیری افتاد و مدتی بعد، فیلم‌های آن سر از شبکه انگلیسی بی. بی. سی فارسی درآورد. این شبکه وابسته روپاه پیر، با انتشار مستندی برگرفته از فیلم‌های به‌دست آمده از دوربین شهید «هادی باغبانی»، خودزنی شدیدی کرد تا با رویه دروغین «بی‌طرفانه» خود، حضور نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه را افشا کند؛ اما این افشاگری به‌ضرر محور مقاومت تمام نشد که هیچ، بلکه هنوز جای این سیلی‌هایی که استکبار به خود زده، هنوز روی صورتش باقی مانده است.

سخنان سردار شهید «اسماعیل حیدری» در مقابل دوربین شهید «هادی باغبانی»، سخنانی قاطعانه بود که ماهیت تکفیری‌ها و جریان پشت پرده آن‌ها را افشا کرد و همچنین در مقابل نیز به جوانان شجاع و سربازان در گهواره امام خمینی (ره) که آرزوی نابودی رژیم صهیونیستی را در سر می‌پروراندند، این پیام را داد که امروز دو جبهه حق و باطل در سوریه و عراق می‌جنگند؛ بنابراین افکار عمومی ملت ایران در این زمینه بیدار شد.

از سویی دیگر، فرهنگ «ایثار و شهادت» در ملت ایران موجب شد تا جهاد مستشاران نظامی ایرانی در کشور‌های منطقه، شاخه‌ای جدید را در این فرهنگ ایجاد کند؛ به‌طوری که تقریباً با شهادت این چهار رزمنده یعنی شهیدان «اسماعیل حیدری»، «محسن حیدری»، «هادی باغبانی» و «علی زاده‌اکبر»، واژه «شهید مدافع حرم» در میان فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران جای باز کرد؛ در واقع  دوربین «هادی باغبانی» صدای مدافعان حرم را به جهانیان رساند.

رفتار دوستانه رزمندگان مقاومت با مردم سوریه نیز موضوع دیگری بود که شهید «هادی باغبانی» از دریچه دوربین خود، به‌زیبایی آن را به تصویر کشیده است؛ درحالی که یکی از اتهامات بی‌اساسی که همیشه درباره رزمندگان مقاومت مطرح می‌شود، نادیده گرفتن حقوق مردم این کشور است.

اما در مقابل این امتیازاتی که شبکه انگلیسی بی. بی. سی به جریان مقاومت داد و در واقع خودزنی کرد؛ چه به دست آورد؟

اگرچه انتشار حقایق در سوریه توسط غربی‌ها، خودزنی بود؛ اما آن‌ها خیال می‌کردند که با افشای این واقعیت‌ها با همکاری پا به پای غرب‌گرا‌های داخلی، دستاورد‌های بزرگی را به‌دست می‌آوردند، در حالی که این خودزنی‌ها، نه‌تنها چیزی را عاید آن‌ها نکرد، بلکه نتیجه آن را در مراسم تشییع با شکوه پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دیدیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار