سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید شد

سردار «یعقوب سلیمانی» با حکم رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان معاون فرهنگی و آموزشی این بنیاد منصوب شد.
کد خبر: ۴۱۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ - 18August 2020

سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حکمی، سردار «یعقوب سلیمانی» را به‌عنوان «معاون فرهنگی و آموزشی» بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

براساس این گزارش، مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (دوشنبه) با حضور «سعید اوحدی» برگزار شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: نگاه به بنیاد شهید یک دستگاه خدماتی و اداری ساده نیست و هدف مقدس‌تری مد نظر بوده است. امروز طبق نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک حوزه فرهنگی و یک دبیرخانه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است و این مسئله نشانگر عمق اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی افزود: رسالت ترویج، حفظ و توسعه این فرهنگ امروز بر دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه فرهنگی آن است؛ بنابراین مطابق قانون، ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خدمت بنیاد قرار گیرد و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

«اوحدی» با اشاره به جابجایی‌های صورت‌گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: پس از بازنشستگی حجت‌الاسلام «ابطحی»، حجت‌الاسلام «کاویانی‌راد» با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منصوب شدند، اما به اذعان خود وی، حجم فعالیت‌های این دو حوزه بسیار زیاد بود و مقرر شد از حضور آقای «کاویانی‌راد» به صورت کامل در دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه استفاده شود.

وی ادامه داد: در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از این پس در خدمت سردار «یعقوب سلیمانی» به عنوان معاون این حوزه خواهیم بود. ایشان هم دارای سوابق طولانی در حوزه ایثارگری و از خانواده معظم شهدا هستند.

سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم، ایثار و شهادت را دو محور اساسی اسلام دانست و گفت: اسلام با همین دو بال، در برابر تمام مشکلات ایستاده و پیروز شده است.

وی با بیان این‌که ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، فلسطین و تمام نقاطی که اسلام در برابر بی‌عدالتی‌ها قرار دارد، باعث پیروزی بوده است، افزود: ان‌شاءالله در بنیاد شهید و امور ایثارگران با حرکتی جهادی و همراهی و هم‌افزایی از تمام امکانات به خوبی برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

خاطرنشان می‌شود؛ سردار «یعقوب سلیمانی» مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین و دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج است. وی همچنین دبیر ستاد اربعین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دبیر قرارگاه شهید فهمیده ویژه مراسم ارتحال امام (ره) و رئیس هیأت تیراندازی سپاه بود که پیش از بر عهده گرفتن این وظایف، مسئولیت خدمات کارکنان سازمان بسیج مستضعفین را بر عهده داشته است.

سردار سلیمانی یکی از فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس است که تجارب فراوانی در حوزه‌های محتوایی با موضوع دفاع مقدس دارد. سال‌ها مسئولیت در نهادهای مرتبط با حوزه راهیان نور کشور و برخورد با مسائل مورد بحث این حوزه، سردار سلیمانی را به یکی از کارشناسان متبحر در این موضوعات تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها