مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در لرستان:

همایش شیرخوارگان حسینی بدون حضور جمعیت در لرستان برگزار می‌شود

محمد سرلک گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم همایش شیرخوارگان در استان لرستان در اولین جمعه ماه محرم بدون حضور جمعیت از طریق تلویزیون و فضای مجازی پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ - 18August 2020

همایش شیرخوارگان حسینی بدون حضور جمعیت در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمد سرلک» مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در لرستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) برگزار شد با بیان اینکه پیام مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) هزار و 400 سال در عالم پرواز و نسل به نسل به دست ما رسیده است اظهار داشت: با توجه به اینکه از نظر ما پیام یک بانو در کربلا سبب ازدحام و اشتیاق شده بر همین اساس بانوان نقطه حرکتی در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی هستند.

وی در رابطه با تاریخچه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی سال 81 برای نخستین بار در مهدیه تهران برگزار شد و امروز در 45 کشور جهان همزمان و هم نوا برگزار می‌شود که استان لرستان نیز از این قافله عاشقی سید الشهدا ء(ع) عقب نمانده و امسال برای  پانزدهمین سال این مراسم در استان  برگزارمی‌شود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در لرستان عنوان کرد: اهمیت برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی از جغرافیای شیعه گذشته  و در سراسر جهان برادران اهل تسنن نیز بدون کمک مالی هر ساله این مراسم با شکوه را برگزار می‌کنند  و در واقع این موضوع نشان می‌دهد حضرت علی اصغر (ع)  فتح البابی برای مطرح شدن دعاها و حاجات همه مسلمانان در عالم شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت  پیام حضرت رباب (س) در واقعه عاشورا این پیام امروزه از طریق بانوان در مراسم شیرخوارگان حسینی در عالم مخابره می‌شود.

سرلک با اشاره به اینکه مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) یک مجموعه‌ای کاملا مردمی و هیئت بین المللی شیعه است گفت: رسالت اصلی این مجمع با برگزاری این همایش پیام مظلومیت حضرت علی اصغر (ع ) به جهان است و بگوییم این طفل شش ماهه به کدامین گناه شهید شده است.

وی با بیان اینکه  مهدویت از طریق کربلای سید الشهداء (ع) معرفی می‌شود تصریح کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در واقع مخابره شدن پیام سید الشهداء(ع)  به واسطه سند مظلومیت و حقانیت آن حضرت است و همچنین سبب یصیرت آوری و بیداری جهانیان می‌شود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در لرستان خاطر نشان کرد: زنان محور اصلی برنامه همایش شیر خوارگان هستند چراکه زنان محور تربیت بشریت هستند و برگزاری همایش شیرخوارگان رو نمایی از قدرت زنان در عالم  و نقطه شروعی برای زمینه سازی ظهور مهدوی  است.

وی اظهارداشت:  مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) هرساله مستعد برگزاری هفت هزار همایش حسینی در ایران و 45 نقطه از جهان است اما امسال با توجه به معظل جهانی کرونا  این مراسم در اولین جمعه محرم در تاریخ 31 مردادماه  راس ساعت 10 صبح به صورت همزمان از طریق شبکه‌های سیما و استانی بدون حضور جمعیت  پخش می‌شود.

سرلک افزود: با توجه به دستور العمل ستادملی مقابله با کرونا  امسال  جهت برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی حضور بانوان و نوزدان را در هیچ نقطه از استان لرستان نخواهیم داشت و مراسم از طریق صدا و سیما و فضای مجازی همزمان با سراسر کشور پخش و مادران لرستانی در منزل با پوشیدن لباس‌های سبز مهدوی بر تن فرزندان خود با عنوان اینبار در خانه‌هایمان دست به ضریح گهواره مسیح سیدالشهداء (ع) این مراسم را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها