ترامپ: با روسیه درباره اوضاع بلاروس صحبت می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که با روسیه درباره تحولات اخیر در بلاروس صحبت خواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ - 18August 2020

ترامپ: با روسیه درباره اوضاع بلاروس صحبت می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که با روسیه درباره اوضاع در بلاروس صحبت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ گفت: «شما باید من را درک کنید، من دوست دارم دموکراسی را ببینم. دموکراسی لغت بسیار مهمی است. به نظر می‌آید که دموکراسی زیادی در بلاروس وجود ندارد.»

وی اضافه کرد: «ما در حال صحبت کردن با مردم زیادی هستیم و در زمان مناسب با روسیه نیز صحبت خواهیم کرد و با دیگر افرادی که دخیل هستند نیز صحبت خواهد شد.»

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته نیز در سخنانی مدعی شد که اوضاع در بلاروس وحشتناک بوده و آمریکا از نزدیک اوضاع در بلاروس را زیر نظر دارد.

وی پیش از ترک کاخ سفید و رفتن به شهر مینیاپولیس در جمع خبرنگاران گفت: ‌«اوضاع وحشتناکی در بلاروس وجود دارد. ما به دقت در حال پیگیری اوضاع هستیم.»

طی روزهای گذشته معترضان بسیاری در شهر‌های مختلف بلاروس دست به تجمع زده‌اند. این اعتراضات بنا به درخواست «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات اخیر شکل گرفته‌اند.

در جریان این اعتراضات ۶ هزار و ۷۰۰ معترض دستگیر و صد‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. مقامات بلاروس نیز کشته شدن دو نفر در جریان این اعتراضات را تأیید کرده‌اند.

کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا از دولت بلاروس درخواست کرده‌اند معترضان دستگیر شده را آزاد و انتخابات را مجدداً برگزار کند. همچنین این کشورها مینسک را به اعمال تحریم تهدید کرده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار